24 hodin ve Spa: superpole |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V superpole čekala na jezdce suchá dráha, čehož mnozí využili k dalšímu vylepšení časů. Piloti startovali v minutových intervalech v opačném pořadí z kvalifikace, přičemž měli dvě příležitosti na zajetí měřeného času. Přestože Green (2:18.414) vylepšil své včerejší maximum o bezmála šest setin vteřiny, zabral vzápětí Vanthoor ještě více. Nejprve časem 2:17,9 prolomil včera nepřekonanou hranici dvou minut a osmnácti vteřin a zároveň vylepšil loňský nejlepší čas superpole o půl vteřiny. Následně ještě zlepšil čas na hodnotu 2:17,674 a na delší dobu se usadil na čele. Rast se po prvním pokusu rychlejším o pouhou 0,001 vteřiny dočasně ujal vedení, ale na Vanthoorovo vylepšení odpověděl pouze časem 2:17,726. Posléze se strhla bitva o třetí příčku, na níž byl nejprve Schmid (2:18.047). Nejprve jej vystrnadil Costa (2:18.012), poté oba jezdce spolu s Rastem posunul o příčku níže Adam. Britský pilot přitom prvním pokusem docílil shodného času jako Vanthoor. Do vedení se dostal na první pokus Bortolotti (2:17,447). Naopak lepší druhé kolo docílil Calado, jenž se nejprve vklínil mezi Adama a Rasta. Následně se časem 2:17,390 posunul do čela. Rozčarování v superpole čekalo na včera úspěšný tým Akka-ASP s dvěma želízky v ohni. Čtvrtý Juncadella (2:18,830) zaostal za nejlepším včerejším výkonem vozu č. 88 takřka o jednu setinu a skončil v superpole jako poslední. První Marciello dosáhl pouze čas 2:18,443 (18.), jenž následně vylepšil na hodnotu 2:18,298. Přestože oběma časy překonal včerejší maximum, v druhém případě prověřují jeho kolo komisaři. Dalším dnešním hříšníkem mohl být Vervisch, ale ten si po prvním pokusu dostačujícím na šesté místo polepšil kolem za 2:17,630. Ještě před skončením superpole ukončili šetření a tak se Belgičan mohl radovat z třetí pozice. Trestu za výjezd z boxů mimo stanovený čas neunikl Adam. Smazáním času 2:17,674 se z páté pozice posunul na sedmou. Pořadí v superpole je v níže uvedené tabulce. Pilot označený hvězdičkou reprezentoval posádku. Všichni účastníci s výjimkou sedmého Adama (PAM č. 97) soutěží v celkovém hodnocení.
Vysvětlivky k tabulce Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW F13 M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur) Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991), Porsche 911 GT3 Cup ( Pcup) Rošt 24hodinového závodu se startem zítra v 16,30 bude na prvních dvaceti místech sestaven dle výsledků superpole, na dalších pozicích dle výsledků čtvrteční kvalifikace. Její průběh a výsledky naleznete Zde. Doplňující odkazy 24 hodin ve Spa (Zde) Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, přehled základních pravidel anebo odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku. Naleznete zde také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněné na zdejším portálu. Zdroj: SRO, Formule Komentáře ke článku
|
Reklama