Pirelli se připravuje na Velkou cenu Itálie |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pro domácí závod v Monze nominovalo Pirelli stejně jako v loňském roce střední, měkké a superměkké pneumatiky. Tento výběr je optimální rovnováhou mezi výkonem a životností, vzhledem k energii, která pneumatikami proudí ve vysokých rychlostech. Zejména rychlosti v zatáčkách Parabolica a Lesmo budou výrazně vyšší. Teploty budou během Velké ceny Itálie vysoké, což dále zvyšuje nároky na pneumatiky.
Tři nominované směsi: Superměkká směs (červená) Měkká směs (žlutá) Střední směs (bílá) Okruh z pohledu pneumatik: Monza se vyznačuje dlouhými rovinkami, kvůli vysokému přítlaku letošních monopostů by to teoreticky mohlo znamenat menší časový rozdíl v porovnání s jinými okruhy. Monza je spíše o podélných silách, zrychlení a brzdění, než o bočních. Vysoké obrubníky otestují odolnost pneumatik vůči silným nárazům. Zatímco v Curva Grande není pravděpodobné zvýšení maximální rychlosti, v zatáčkách Parabolica a Lesmo budou rychlosti až o 30 km/h vyšší. Týmy nastavují nižší přítlak, aby zvýšily maximální rychlosti. To může způsobit ošidné brzdění a akceleraci. V loňském roce byla vítězná strategie jedné zastávky, ale viděli jsme i dva nebo tři pitstopy. Okruh v Monze odměňuje výkon, takže se týmy zaměří především na sílu motoru. Mario Isola, vedoucí oddělení pro automobilový sport Pirelli: “S novou generací vozů nejspíše uvidíme nižší nebo podobné rychlosti jako v loňském roce, ale s větším množstvím energie procházejícím pneumatikami z důvodu mimořádného přítlaku podle nových předpisů. Kombinace rychlosti a přítlaku určuje mimořádnou zátěž, kterou musí pneumatiky zvládnout. Volba pneumatik byla ovlivněna také rizikem vzniku puchýřů kvůli brzdění v přímém směru. To znamená, že pneumatiky se mohou snadno přehřát a objeví se tak více puchýřů ve srovnání s jinými okruhy. V minulosti jsme v Monze viděli různé počasí, ale po velmi horkém létě můžeme očekávat vysoké teploty i během závodu. Jak to ovlivní chování pneumatik, uvidíme až během volných tréninků, kde týmy vyzkoušejí různé potenciální strategie.” Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Monze: 23.0 psi psi (přední) a 21.0 psi (zadní) Limit odklonu kol: -3.00° (přední) a -2.00° (zadní) Přehled nominovaných směsí:
Zdroj: pirelli, Foto: Roman Klemm Komentáře ke článku
|
Reklama