Čtrnáct startů musel Robert Wickens čekat na první letošní vítězství. Přinesl mu jej až nedělní závod na Nürburgringu, jenž se změnil v nemilosrdnou bitvu. Konec sezony se blíží a rukavice byly odhozeny.
Nejlepší výchozí pozici dnes promarnil Marco Wittmann, jemuž se nepovedl start. Držitel pole position nenavázal na své zdejší triumfy stylem start-cíl z let 2014 a 2016 a ve sprintu do první zatáčky musel kapitulovat před Paulem di Restou.
Skotský závodník ve službách Mercedesu v sobotu přepustil vítězství Lucasi Auerovi, dnes však vycítil šanci na legitimní úspěch. Jeho rakouský kolega se sice probojoval přes Wittmanna na druhou pozici a ve vzduchu viselo opakování včerejší rošády, v šestém kole se však Auer vlastní chybou dostal do hodin a propadl se až mimo bodovaná umístění.
Ani Di Restův sen ale neměl dlouhého trvání. Po patnácti kolech se Wittmann s pomocí DRS vrátil do vedení, které však záhy přepustil dalším, protože se vydal k povinné zastávce u mechaniků. Po návratu na dráhu se úřadující šampion neubránil útoku Wickense, ve kterém mu mezitím vyrostl nový soupeř pro duel o vítězství.
Auerova zbrklost nahrála do karet automobilce Audi, jejíž svěřenci se trápili s těžkými vozy. Jjeí taktika se spoléhala na tradičně dlouhý první stint Nika Müllera a Loika Duvala, kteří měli zbrzdit soupeře a vytvořit tak šanci pro Mattiase Ekströma a Jamieho Greena.
Za francouzsko-švýcarskou mobilní šikanou se čtyřmi kruhy ve znaku ztratil Wickens podstatnou část svého náskoku na Wittmanna. Sedmadvacáté kolo navíc zastihlo Kanaďana nepřipraveného a přišla mistrova odveta. I po ní ale pořadí zůstalo nezměněno a za agresivní manévry, během kterých poškodil svůj i Wickensův vůz, dostal Wittmann varování od komisařů.
Dalším, jehož trpělivost byla dlouho zkoušena dvojicí Duval-Müller, byl Timo Glock, kterému ani jeho zkušenosti z formule 1 nestačily k tomu, aby se před taktizující soupeře dostal. Müller brzdil znatelně dříve než soupeři na čerstvějším obutí a Glockovo trápení vygradovalo ve 27. kole, kdy před šikanou zezadu vrazil do Švýcarova audi.
Oba vozy byly těžce poškozeny. Glock i se zmrzačeným strojem pokračoval v závodě, zatímco Müller musel po dvou zoufalých okruzích s prodřenou zadní pneumatikou vzdát. V Ingolstadtu se svým dnešním počínáním připravili o několik vánočních pohlednic.
Ani v Mnichově si dnes nehledali nové kamarády. Gary Paffett strávil poslední kilometry závodu v klinči tří bmw. Augusto Farfus bránil záda Glockovi a nejzkušenějšího svěřence Mercedesu několikrát vybrzdil. Paffettovo absurdní drama pak zakončila kolize s Maximem Martinem.
To Paul di Resta dostal v závěru šanci zúčtovat s Wittmanem a sebral jezdci týmu RMG druhé místo, čímž naservíroval do Stuttgartu double.
Mattias Ekström i díky pomoci svých kolegů doslova vydřel body za šesté místo a udržel si vedení v šampionátu, v němž mu nejblíže zůstali Auer s Rastem, ačkoliv dnes oba vyšli bodově naprázdno.
Aktualizováno
Komisaři se zabývali kolizí Glocka s Müllerem až do večerních hodin. Nakonec dospěli k názoru, že větší část viny na havárii nesl vzadu jedoucí jezdec BMW a udělili Glockovi varování. Analýza dat ukázala, že Müller nebrzdil dříve než v předcházejících kolech. Střet Martina s Paffettem zůstal bez trestu.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p.
Jezdec
Značka – Tým
Čas/Odstup
Kol
1.
Robert WICKENS
Mercedes – HWA
56:49.795
40
2.
Paul di RESTA
Mercedes – HWA
+0.362
40
3.
Marco WITTMANN
BMW - RMG
+7.589
40
4.
Bruno SPENGLER
BMW – RBM
+7.955
40
5.
Maro ENGEL
Mercedes – HWA
+15.995
40
6.
Mattias EKSTRÖM
Audi - Abt
+20.549
40
7.
Jamie GREEN
Audi - Rosberg
+22.887
40
8.
Timo GLOCK
BMW – RMR
+40.196
40
9.
Augusto FARFUS
BMW – RMG
+40.307
40
10.
Tom BLOMQVIST
BMW – RMR
+41.818
40
11.
Maxime MARTIN
BMW - RBM
+42.033
40
12.
René RAST
Audi - Rosberg
+43.624
40
13.
Lucas AUER
Mercedes – HWA
+47.351
40
14.
Gary PAFFETT
Mercedes – HWA
+48.758
40
15.
Loïc DUVAL
Audi - Phoenix
+59.428
40
16.
Edoardo MORTARA
Mercedes – HWA
+1:19.821
40
17.
Mike ROCKENFELLER
Audi - Phoenix
+1:27.978
40
-
Nico MÜLLER
Audi - Abt
Zdroj: FORMULE.cz, časy DTM, Foto:
DTM
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.