Po dlouhých 202 dnech zimního spánku se probouzí k závodnímu životu německý šampionát cestovních vozů DTM. Co nového si prestižní seriál přichystal pro sezonu 2018?
Kalendář
Pořadatelé vyslyšeli volání po větším počtu závodů a rozšířili kalendář na deset podniků. Spolupráce s Moscow Raceway nebyla prodloužena a DTM se letos do Ruska nepodívá, vrátí se však do anglického Brands Hatch, kde na rozdíl od minulosti pojede na GP verzi místní dráhy. Delší variantu tratě by chtěl šampionát využít také při víkendu na Lausitzringu.
Velkou novinkou budou první noční závody, které bude mít tu čest hostit italské Misano. Spektakulární premiéra je naplánovaná na poslední srpnový víkend a startovat se na adriatické riviéře bude ve 22:20!
Termín
Země
Okruh
4.5. - 6.5.
Německo
Hockenheimring
18.5. - 20.5.
Německo
Lausitzring
1.6. - 3.6.
Maďarsko
Hungaroring
22.6. - 24.6.
Německo
Norisring
13.7. - 15.7.
Holandsko
Circuit Park Zandvoort
11.8. - 12.8.
Velká Británie
Brands Hatch
24.8. - 26.8.
Itálie
Misano
7.9. - 9.9.
Německo
Nürburgring
21.9. - 23.9.
Rakousko
Red Bull Ring
12.10. - 14.10.
Německo
Hockenheimring
Promotér série se po dlouhých letech rozešel s německou stanicí ARD, která v minulosti diktovala časový harmonogram víkendů. Spolupráce s novými televizními partnery (v Německu je to kanál SAT.1, internacionálně pak IMG) umožnila pro letošek sjednotit starty závodů na 13:30 (s výjimkou zvlášních událostí, viz výše).
186904
Sestavy
I letos uvidíme na startu (pouze) osmnáct vozů, šest od každé automobilky. Obměněna však byla téměř třetina jezdeckého pole. Mercedes se znovu rozloučil s Marem Engelem a po dlouhých letech dal DTM vale také Robert Wickens.
Dva prázdné stříbrné šípy zaplnili navrátilci Daniel Juncadella a Pascal Wehrlein, jehož příchod rozšířil soupiskový počet bývalých mistrů na sedm - Gary Paffett (2005), Paul Di Resta (2010), Bruno Spengler (2012), Mike Rockenfeller (2013), Marco Wittmann (2014, 2016), Pascal Wehrlein (2015), René Rast (2017).
BMW vystřídalo Toma Blomqvista a Maximeho Martina za nováčky Philippa Enga a Joela Erikssona. Audi na rozdíl od konkurence provedlo pouze jedinou změnu kádru, ovšem s největším mediálním dopadem. Po dlouhých sedmnácti letech se rozhodl ukončit svoje působení v DTM dvojnásobný šampion Mattias Ekström.
Švédský volantový mág, jenž se rozhodl soustředit pouze na své účinkování v MS v rallycrossu, kořenil klání DTM jak svým jezdeckým uměním, tak četnými kontroverzemi a bezesporu se zapsal velkým písmem do historie šampionátu. Se svoji závodní „rodinou“ se rozloučí během ůvodního víkendu sezony na Hockenheimringu, kde dostal možnost naposledy startovat jako host.
č.
Jezdec
Značka – Tým
Vůz
2
Gary PAFFETT
Mercedes-AMG – HWA
Mercedes-AMG C 63 DTM
3
Paul di RESTA
Mercedes-AMG – HWA
Mercedes-AMG C 63 DTM
4
Robin FRIJNS
Audi – Abt Sportsline
Audi RS 5 DTM
7
Bruno SPENGLER
BMW – RBM
BMW M4 DTM
11
Marco WITTMANN
BMW - RMG
BMW M4 DTM
15
Augusto FARFUS
BMW – RMG
BMW M4 DTM
16
Timo GLOCK
BMW – RMG
BMW M4 DTM
22
Lucas AUER
Mercedes-AMG – HWA
Mercedes-AMG C 63 DTM
23
Daniel JUNCADELLA
Mercedes-AMG – HWA
Mercedes-AMG C 63 DTM
25
Philipp ENG
BMW – RBM
BMW M4 DTM
28
Loïc DUVAL
Audi - Phoenix
Audi RS 5 DTM
33
René RAST
Audi - Rosberg
Audi RS 5 DTM
47
Joel ERIKSSON
BMW – RBM
BMW M4 DTM
48
Edoardo MORTARA
Mercedes-AMG – HWA
Mercedes-AMG C 63 DTM
51
Nico MÜLLER
Audi – Abt Sportsline
Audi RS 5 DTM
53
Jamie GREEN
Audi - Rosberg
Audi RS 5 DTM
94
Pascal WEHRLEIN
Mercedes-AMG – HWA
Mercedes-AMG C 63 DTM
99
Mike ROCKENFELLER
Audi - Phoenix
Audi RS 5 DTM
Technika
Také během letošní zimy organizátoři přistoupili k další vlně opatření pro zlepšení závodního spektáklu a opětovně výrazně zasáhli do konstrukce vozů, které si nyní budou podobnější než kdykoliv předtím.
Aerodynamika byla sjednocena a k volnému vývoji zůstala automobilkám pouze místa přechodu karoserie k jednotlivým aerodynamickým prvkům. Takzvané aero flicky, malá křidélka, která vedla vzduch kolem předních i zadních kol a po stranách vozu a po jejichž poškození či ztrátě auta v minulosti přestávala být konkurenceschopná, byly redukovány na nutné minimum.
Zjednodušeny byly také kanály a přítlačné prvky pod dveřmi vozů. Dle výpočtů Audi se celkové snížení aerodynamického přítlaku pohybuje kolem 25 % a v závislosti na charakteru tratě by mohlo vést ke znatelnému navýšení maximálních rychlostí vozů, což je disciplína, ve které speciály DTM nikdy zvláště nevynikaly.
Více očekávaným efektem by mělo být prodloužení brzdných drah a stabilnější jízda v závěsu za soupeřem a tedy lepší podmínky k předjíždění. Jezdci opatření vítají a už během testů si pochvalovali větší náročnost ovládání nové generace strojů.
Zatímco závodníkům práce přibyla, jejich inženýrům se manévrovací prostor naopak zúžil. Odstraněním tvz. třetího elementu byly totiž dále omezeny možnosti nastavení zavěšení kol.
186901
Pravidla
Předepsaná minimální hmotnost vozů včetně jezdce byla pro letošek snížena na 1115 kilogramů (vůz samotný min. 1031 kg). V souvislosti s navýšením počtu závodů pak pořadatelé po domluvě s výrobci přistoupili k navýšení kontingentu motorů na osm agregátů, které automobilky mohou rotovat mezi svými šesti soutěžními vozy.
Nově budou moci týmy během zastávek v boxech využít o jednoho mechanika navíc – devátý člen sestavy by měl přispět k bezpečnější manipulaci s pneumatikami během jejich výměny.
Změny regulí zavedené během minulé sezony zůstavají v platnosti i pro letošek. Neuvidíme tak žádné rozdělování zátěží, taktické signalize na boxové zídce ani úskoky pro zachování minimálního množství paliva v nádrži.
Zdroj: FORMULE.cz
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.