Gary Paffett napsal první vítěznou kapitolu letošní sezony, když se mu v Hockenheimu povedlo přetavit pole position v triumf pod šachovnicovým praporkem. O vítězství svedl boj se svým mladším kolegou z Mercedesu Lukasem Auerem. Třetí místo vyjel pro BMW Timo Glock.
Úvodní závod přinesl množství předjížděcích manévrů, které se však nezvykle nesly ve velmi kultivovaném duchu. Tradiční karbonové řežby po dlouhé zimě, na které jsme byli zvyklí z minulých ročníků, se tentokrát nekonaly. Přesto se nejednalo o sterilní podívanou.
Paffett si po startu bezproblémově udržel vedení a začal se soupeřům vzdalovat. Proti ale byl ze čtvrtého místa startující Auer, který si během úvodních kilometrů rychle poradil s Glockem i Wittmannem a ve druhém kole byl již Paffettovi v patách.
O dvě kola později svému kolegovi ve vlásence prvenství sebral. Na stejném místě a ve stejný moment se také protáhl Glock před Wittmanna na třetí pozici. Auer si následně na čele udržoval dostatečný náskok na to, aby na něj Paffett nemohl použít DRS, a nerozhodila jej ani srážka s poštolkou.
Zlomový moment přišel při zastávkách v boxech. Auer absolvoval tu svou o kolo později než Paffett (a o 4 kola později než Glock) a na studených pneumatikách snadno podlehl útoku anglického souputníka.
Bohužel pro BMW, které se zastávkou už ve 12. kole snažilo dostat konkurenty ze Stuttgartu pod tlak, Glock nebyl blízko natolik, aby plně využil Auerovy indispozice, a když už se dostal na dostřel, Rakušan se jeho atakům dokázal ubránit. Sestava na stupních vítězů už se tak nezměnila.
Na dalších místech se ovšem děly věci! Mistři Wittmann, Rockenfeller a Wehrlein pobavili krásným a čistým trojsoubojem o bodované pozice, které však zůstaly pro oba prvně jmenované mimo dosah. Wittmann i Rockenfeller se postupně propadali a závěr závodu patřil převážně mercedesům, které se tlačily vpřed. Glock se Spenglerem byli nakonec jediní, kteří se mezi armádu stříbrných šípů dokázali vklínit.
Těžký vstup do sezony zažilo Audi. Kvalifikační debakl se automobilce z Ingolstadtu nepodařilo v závodě zvrátit a nejrychlejší vyslanec René Rast skončil stejně jako po kvalifikaci pouze devátý. Přemíra snahy se navíc vymstila a úřadující mistr byl dvakrát pod drobnohledem ředitelství závodu.
Poprvé si před Rockenfellera pomohl výjezdem mimo trať a pozici musel vrátit zpět, podruhé jej mechanici vypustili přesně do dráhy projíždějícího Juncadelly, který musel brzdným manévrem zabránit kolizi. Za situaci v boxové uličce si Rast vysloužil varování.
Nelehkou situaci Audi popsal šéf Dieter Gass. „Ne že bychom to nečekali. Změny pravidel na nás dopadly více než na konkurenci. V kvalifikaci nám chybělo půl sekundy na nejrychlejší čas a to se v závodě opakovalo. Nemusí se to zdát mnoho, ale v cíli to znamenalo velký odstup.“
186924
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p.
Jezdec
Značka
Tým
Čas
Odstup
Kol
1.
Gary PAFFETT
Mercedes-AMG
HWA
58:03.639
36
2.
Lucas AUER
Mercedes-AMG
HWA
58:05.088
+01.449
36
3.
Timo GLOCK
BMW
RMG
58:10.153
+06.514
36
4.
Edoardo MORTARA
Mercedes-AMG
HWA
58:11.837
+08.198
36
5.
Pascal WEHRLEIN
Mercedes-AMG
HWA
58:15.030
+11.391
36
6.
Bruno SPENGLER
BMW
RBM
58:19.397
+15.758
36
7.
Paul di RESTA
Mercedes-AMG
HWA
58:20.239
+16.600
36
8.
Daniel JUNCADELLA
Mercedes-AMG
HWA
58:20.608
+16.969
36
9.
René RAST
Audi
Rosberg
58:21.907
+18.268
36
10.
Loïc DUVAL
Audi
Phoenix
58:23.285
+19.646
36
11.
Marco WITTMANN
BMW
RMG
58:24.379
+20.740
36
12.
Joel ERIKSSON
BMW
RBM
58:24.933
+21.294
36
13.
Nico MÜLLER
Audi
Abt Sportsline
58:26.060
+22.421
36
14.
Mike ROCKENFELLER
Audi
Phoenix
58:27.626
+23.987
36
15.
Augusto FARFUS
BMW
RMG
58:32.363
+28.724
36
16.
Philipp ENG
BMW
RBM
58:33.125
+29.486
36
17.
Mattias EKSTRÖM
Audi
Abt Sportsline
58:34.288
+30.649
36
18.
Robin FRIJNS
Audi
Abt Sportsline
58:35.299
+31.660
36
19.
Jamie GREEN
Audi
Rosberg
58:48.612
+44.973
36
Zdroj: FORMULE.cz, časy DTM
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.