Mortara se dočkal prvního vítězství od přestupu k Mercedesu, když díky skvělé strategii triumfoval v sobotním závodě na Lausitzringu. První víkendové klání poznamenala vážná nehoda úřadujícího šampiona Rasta, po které byly vyvěšeny červené vlajky.
Závod začal rakouským duelem na ostří nože. Velmi dobře odstartoval Eng a dostal pod tlak držitele pole position Auera, jenž svého krajana musel lehce přimáčknout ke zdi, aby ubránil vedení. Auerův defenzivní manévr Enga zpomalil natolik, že přišel o druhou pozici ve prospěch Spenglera.
Dobře odstartoval také Green a rychle hledal si cestu kolem soupeřů před ním. To se mu však stalo osudným, jelikož neviděl stojícího Müllera, kterému na roštu po problémech se spojkou zhasl motor, a zezadu do něj tvrdě narazil.
Jezdci vyvázli z kolize bez šrámů, Audi však přišlo v jediném okamžiku hned o dva vozy. Oba stroje navíc zůstaly těžce poškozené a vyjet musel safety car. Kvůli troskám na cílové rovince pak projížděla kolona závodních vozů raději boxovou uličkou.
Po čtvrt hodině přišel čas na první letošní restart v indy stylu. Pořadí v čele se ani po obnovení závodního tempa nezměnilo, ale hlouběji v poli se karty začaly promíchávat. A znovu to byli dva jezdci Audi, kteří se postarali o neutralizaci.
Na vnitřní části osmé zatáčky korigoval Duval přetáčivý smyk, došel mu však manévrovací prostor a ťuknul do Rastova vozu. Kontakt poslal loňského mistra do hodin a mimo dráhu, kde jej nerovnosti katapultovaly do vzduchu.
Rast se během karambolu otočil kolem všech svých os a přistál ve hlíně. Z vraku svého RS5 se však vysvobodil sám a kromě bolavého pravého lokte z kotrmelců vyvázl bez zranění. Audi odepsalo další vůz a závod byl přerušen. Hodiny však běžely dál a v momentě, kdy byly následky nehody odstraněny, zůstávalo pouze 19 a půl minuty závodění.
Ve zkráceném sprintu pak hrálo hlavní roli správné načasování a provedení zastávek v boxech. Po nich Auer (s velkým přispěním Wehrleina) sice uhájil pozici před Spenglerem a Engem, ale ocitl se až za Glockem a Mortarou.
Ve čtrnáctém kole Auer zaútočil na konci cílové rovinky na Glocka, ale nebyl úspěšný a navíc se před něj dostal Eng, který si o kolo dříve poradil s kolegou Spenglerem a využil nabídnuté příležitosti.
V kole číslo 16 už nováček v barvách BMW předjížděl Mortaru v souboji o průběžné vedení. Švýcarský jezdec ovšem zvládl se o tři okruhy později znovu probojovat do čela. Nic už pak nestálo v cestě tomu, aby mohl jako první protnout cílovou čáru, poprvé s trojcípou hvězdou na kapotě.
Engovu radost z druhého místa kolo před koncem pokazil Glock a sesadil svého bavorského spolubojovníka o jeden stupínek níže. A zatímco konkurenti z Mercedesu a BMW bojovali o vítězství, Audi přožilo další chmurnou sobotu. Vloni suverénní automobilka přišla o čtyři vozy z šesti a nedosáhla na lepší než jedenáctou příčku.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p.
Jezdec
Značka
Tým
Čas
Odstup
Kol
1.
Edoardo MORTARA
Mercedes-AMG
HWA
57:54.520
21
2.
Timo GLOCK
BMW
RMG
57:55.440
+00.920
21
3.
Philipp ENG
BMW
RBM
57:57.407
+02.887
21
4.
Lucas AUER
Mercedes-AMG
HWA
57:57.705
+03.185
21
5.
Bruno SPENGLER
BMW
RBM
57:59.614
+05.094
21
6.
Paul di RESTA
Mercedes-AMG
HWA
58:00.281
+05.761
21
7.
Marco WITTMANN
BMW
RMG
58:00.923
+06.403
21
8.
Pascal WEHRLEIN
Mercedes-AMG
HWA
58:01.801
+07.281
21
9.
Gary PAFFETT
Mercedes-AMG
HWA
58:02.127
+07.607
21
10.
Augusto FARFUS
BMW
RMG
58:02.889
+08.369
21
11.
Mike ROCKENFELLER
Audi
Phoenix
58:03.278
+08.758
21
12.
Joel ERIKSSON
BMW
RBM
58:04.042
+09.522
21
13.
Robin FRIJNS
Audi
Abt Sportsline
58:07.461
+12.941
21
14.
Daniel JUNCADELLA
Mercedes-AMG
HWA
58:08.387
+13.867
21
-
Loïc DUVAL
Audi
Phoenix
33:00.489
7
-
René RAST
Audi
Rosberg
15:23.941
6
-
Nico MÜLLER
Audi
Abt Sportsline
-
Jamie GREEN
Audi
Rosberg
Zdroj: FORMULE.cz, časy DTM
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.