clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Paffett přidává další triumf

vydal: Martin Ševčík
zveřejněno: 20.5.2018, 16:15

počet komentářů: 0


Pohádkový vstup do letošní sezony zažívá veterán Gary Paffett. Angličan ve službách Mercedesu má po dvou závodních víkendech na svém kontě již dvě vítězství. Druhý zářez na pažbu přidal dnes na Lausitzringu, kde naposledy slavil před deseti lety.

Stupně vítězů se dnes navíc proměnily ve stupně mistrů. Šampion roku 2005 za sebou totiž do cíle přivezl dva muže, kteří již stejně jako on okusili v DTM pocit celkového vítězství – Marka Wittmanna a Pascala Wehrleina.

Nedělní bitva v Lužici se na rozdíl od té sobotní obešla bez vážných střetů a přerušení a nabídla velký počet předjížděcích manévrů, podpořených delší variantou tratě a využitím DRS.

Sen Philippa Enga o prvním triumfu v DTM trval pouze tři okruhy, než mu vedení sebral  Paffett, který se už o kolo dříve prosmýkl kolem neúspěšně útočícího Wehrleina. Ten svůj atak na vítěze kvalifikace o několik kilometrů později zopakoval a jeho tentokrát bezchybným provedením odstartoval Engův sestup do středu pole. Cílovou čáru pak nováček ve službách bavorské automobilky proťal až na sedmé pozici.

Mercedes předvedl několik podprůměrných zastávek v boxech a například Wehrleina tím připravil o druhé místo. Navrátilec z F1 u mechaniků stál o 2,3 sekundy déle než Wittmann a v klíčovém momentě se pak ocitl až za svým soupeřem z BMW.

Jenže Wittmann se u druhé pozice nezastavil. „Až do zastávek v boxech běželo vše podle plánu. Pak mě ale Marco začal dohánět a to nebylo v mém scénáři. Musel jsem přestat šetřit pneumatiky a namísto toho jet na plný plyn, během čehož jsem se dopustil několika chyb,“ popsal závěr závodu vítězný Paffett.

Dle plánu to neprobíhalo ani u včerejšího vítěze Mortary, který musel hned dvakrát Joelu Erikssonovi vracet získanou pozici zpět, jelikož si dle komisařů při předjížděcích manévrech počínal nedovoleně. Bodované příčky tak Švýcarovi, jenž při kolizi termínů s berlínskou e-prix upřednostnil DTM, zůstaly odepřeny.

To Jamiemu Greenovi se podařilo zvrátit dosavadní nepříznivou bilanci a díky odvážné strategii (zastávka již po 1. kole!) se z chvostu dokázal probojovat až na šestou příčku a připsat si tak první letošní body. Jediným jezdcem s nulou na bodovém kontě tak po čtyřech odjetých závodech zůstává Nico Müller.

Páté místo pomohlo Timovi Glockovi k udržení průběžného vedení, ale Paffett se mu po dnešku výrazně přiblížil. Další dvojici závodů nabídne za dva týdny maďarský Hungaroring.

Aktuální pořadí v šampionátu: 1. Glock 72, 2. Paffett 71, 3. Wehrlein 39, 4. Mortara 37, 5. Auer 33, 6. Di Resta 28, 7. Wittmann 26, 8. Eng 26, 9. Spengler 23, 10. Rockenfeller 22...

 

 

 

Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):

p. Jezdec Značka Tým Čas Odstup Kol
1. Gary PAFFETT Mercedes-AMG HWA  57:27.909    34
2. Marco WITTMANN BMW RMG  57:29.336  +01.427  34
3. Pascal WEHRLEIN Mercedes-AMG HWA  57:36.511  +08.602  34
4. Paul di RESTA Mercedes-AMG HWA  57:45.800  +17.891  34
5. Timo GLOCK BMW RMG  57:46.970  +19.061  34
6. Jamie GREEN Audi Rosberg  57:51.152  +23.243  34
7. Philipp ENG BMW RBM  57:52.201  +24.292  34
8. Mike ROCKENFELLER Audi Phoenix  57:52.540  +24.631  34
9. Joel ERIKSSON BMW RBM  57:54.959  +27.050  34
10. Robin FRIJNS Audi Abt Sportsline  57:58.901  +30.992  34
11. Edoardo MORTARA Mercedes-AMG HWA  58:00.367  +32.458  34
12. Daniel JUNCADELLA Mercedes-AMG HWA  58:00.712  +32.803  34
13. Loïc DUVAL Audi Phoenix  58:01.213  +33.304  34
14. Lucas AUER Mercedes-AMG HWA  58:06.175  +38.266  34
15. Bruno SPENGLER BMW RBM  58:06.435  +38.526  34
16. Augusto FARFUS BMW RMG  58:08.459  +40.550  34
17. Nico MÜLLER Audi Abt Sportsline  58:09.582  +41.673  34

 

Zdroj: FORMULE.cz, časy DTM

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Lawson bude příští rok závodit pouze ve F2 - 15.10.2021
"Závod snů" dostál svému jménu - 24.11.2019
DTM ve stínu dominantní Super GT - 23.11.2019
DTM s elektrickým pohonem - 8.11.2019
Button si start v DTM užil - 8.10.2019

Reklama