Mercedes dokázal na Hungaroringu – trati, na které se mu v minulosti příliš nedařilo - přenést svoji kvalifikační sílu i do závodu a získat tak druhý letošní double. Sobotní vítězství si v Maďarsku po roce zopakoval Paul di Resta.
Na rozdíl od roku 2017 však byl dnešní triumf skotského jezdce méně překvapivý. Di Resta startoval z pole position a vedení si udržel. Přišel o něj však po zastávkách v boxech, kdy se propadl až za své dva nejbližší soky Auera s Müllerem (rychlost výměny pneumatik se zdá být jedinou letošní slabinou týmů se stříbrnými šípy).
Se švýcarským soupeřem z Audi si bývalý jezdec formule 1 záhy poradil, jeho rakouský kolega jej pak ve 22. kole pustil před sebe. Pořadí na stupních vítězů se pak až do cíle nezměnilo.
Uzmout poslední místo na bedně se v závěru snažil René Rast, jenž je po zdravotní přestávce zpět v kokpitu svého přestavěného vozu (mechanici mohli po nehodě na Lausitzringu použít původní monokok!). Müller ovšem tlaku úřadujícího mistra odolal.
Závod na klikaté trati nedaleko Budapešti byl již tradičně skoupý na předjížděcí manévry a tak se týmy snažily rozčeřit vody rozličnymi strategiemi. Odvážné zastávky zkraje závodu však v závěrečné bilanci velké změny nepřinesly.
Naopak největší skok (ze 14. na 7. místo) se podařil Robinu Frijnsovi, jenž mířil k mechanikům až po 24 okruzích. O tři kola déle vydržel na dráze Mike Rockenfeller a posunul se z posledního na 11. místo.
Zatímco konkurenti z Mercedesu a Audi bojovali o vavříny, BMW dnes působilo v roli statistů. Bruno Spengler coby nejlepší jezdec mnichovské značky dokončil závod až na dvanácté pozici!
„Do dnešního volného tréninku jsme dokázali držet se soupeři krok. I dlouhé stinty byly v pořádku. Kvalifikaci jsme ale vůbec nezvládli. Vyvážení vozu nebylo podle našich představ a to se nezměnilo ani v závodě, ačkoliv jsme se to snažili kompenzovat strategií,“ postěžoval si šéf BMW Jens Marquardt.
Průběžné pořadí šampionátu po pěti odjetých závodech: 1. Paffett 79, 2. Glock 72, 3. Di Resta 56, 4. Auer 52, 5. Mortara 47, 6. Wehrlein 39, 7. Wittmann 26, 8. Eng 26, 9. Spengler 23, 10. Rockenfeller 22...
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p.
Jezdec
Značka
Tým
Čas
Odstup
Kol
1.
Paul di RESTA
Mercedes-AMG
HWA
57:13.199
34
2.
Lucas AUER
Mercedes-AMG
HWA
57:13.786
+00.587
34
3.
Nico MÜLLER
Audi
Abt Sportsline
57:15.435
+02.236
34
4.
René RAST
Audi
Rosberg
57:16.097
+02.898
34
5.
Edoardo MORTARA
Mercedes-AMG
HWA
57:19.894
+06.695
34
6.
Gary PAFFETT
Mercedes-AMG
HWA
57:25.365
+12.166
34
7.
Robin FRIJNS
Audi
Abt Sportsline
57:28.208
+15.009
34
8.
Loïc DUVAL
Audi
Phoenix
57:35.953
+22.754
34
9.
Jamie GREEN
Audi
Rosberg
57:39.028
+25.829
34
10.
Daniel JUNCADELLA
Mercedes-AMG
HWA
57:40.043
+26.844
34
11.
Mike ROCKENFELLER
Audi
Phoenix
57:40.448
+27.249
34
12.
Bruno SPENGLER
BMW
RBM
57:47.339
+34.140
34
13.
Pascal WEHRLEIN
Mercedes-AMG
HWA
57:50.206
+37.007
34
14.
Timo GLOCK
BMW
RMG
57:51.888
+38.689
34
15.
Augusto FARFUS
BMW
RMG
57:52.200
+39.001
34
16.
Marco WITTMANN
BMW
RMG
57:52.709
+39.510
34
17.
Joel ERIKSSON
BMW
RBM
57:53.733
+40.534
34
18.
Philipp ENG
BMW
RBM
58:00.193
+46.994
34
Zdroj: FORMULE.cz, časy DTM
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.