Šampionát DTM se s Maďarskem rozloučil divokým nedělním závodem, na jehož konci stál nečekaný triumf BMW. Tomu ovšem předcházela série neštastných incidentů v boxech a červené vlajky.
Bez přerušení závodu by se bavorská automobilka k vavřínům nedostala. Na Hungaroringu jí to letos nešlo a pánem zatáček na předměstí Budapešti byl tentokrát výrobce ze Stuttgartu.
Po prvním kole byla v čele kompletní šestice Mercedesu, přičemž držitel pole position Lucas Auer si po startu pokryl druhého Pascala Wehrleina a úspěšně vedl až do pátého kola. Poté se otevřela nebesa. Na mokru Wehrlein ožil a posunul se do čela.
Auer, jenž včera vítězství přepustil kolegovi Di Restovi, zajel po šesti kolech do boxů, kde na něj ale kromě mechaniků čekal také extrémně kluzký betonový povrch. Za deště prostor před garážemi nenabízel vozům na hladkých pneumatikách pražádný grip a mladý Rakušan tak namísto do vyznačeného stání zcela nekontrolovaně zamířil do zdi, před kterou stála trojice maršálů.
Krátce na to se v analogické situaci ocitl Bruno Spengler, jenž srazil několik svých mechaniků. Kontrolu nad svým vozem ztratil o kolo později také Edoardo Mortara, který poslal k zemi celou boxovou konstrukci.
Již po prvním incidentu vyslalo ředitelství závodu na trať safety car, po třetí události už se ale rozhodlo závod zastavit a karbonové speciály nahradily v boxové uličce vozy záchranné služby. Dle oficiálního vyjádření promotéra byl jeden maršál těžce zraněn na dolních končetinách, dva hasiči utrpěli středně těžká zranění a celkem čtyři mechanici z tábora Mercedesu a BMW byli zraněni lehce. Nikdo z postižených nebyl v ohrožení života.
Po půlhodině čekání (mimo jiné i na návrat záchranné helikoptéry) byl závod restartován, z bezpečnostních důvodů běžným stylem. Dráha v mezičase vyschla a kromě Garyho Paffetta, kterému mechanici nestihli vůz přezout(!), jelo celé pole znovu na suchém obutí.
Paffett se postupně propadal a stejným tempem mu symbolicky mizelo i průběžné vedení v šampionátu. Patřil totiž k těm, které po restartu ještě čekala zastávka v boxech, zatímco jeho hlavní sok Timo Glock měl povinný bod programu již za sebou a mířil pořadím vzhůru.
Bývalý jezdec formule 1 se zastavil až za lídrem Markem Wittmannem, jenž si dojel pro první letošní vítězství. Nováček Philipp Eng, který včera skončil poslední a k tomu byl pokutován, že po opuštění vozu nevrátil volant na své místo, dovršil nečekanou rezervaci stupňů vítězů pro BMW.
Mercedes bral v cíli pouze páté místo. Audi mělo na dosah stupně vítězů. Mike Rockenfeller v závěru tlačil na třetího Enga, ale nekompromisní časový limit tentokrát hrál pro rakouského jezdce. Šampion roku 2013 pak jen konstatoval, že sportovní výsledky dnes stály v pozadí. Jeho pohled sdílel celý padok, stupně vítězů se tentokrát obešly bez šampaňského.
„Po incidentu v boxech už pro mne závod skončil. Sice jsem pokračoval dál, ale zajímalo mě jen to, jak jsou na tom zranění maršálové. Vše ostatní mi bylo jedno,“ shrnul své pocity Auer.
Výsledkově znamenaly nehody před garážemi pro Auera, Spenglera a Mortaru také konec závodu. Komisaři se totiž rozhodli trojici jezdců ex post diskvalifikovat za to, že dostatečně nepřizpůsobili rychlost daným podmínkám a ohrozili tím ostatní účastníky. Spengler s Mortarou navíc dostali podmínečné tresty pro další dva závodní víkendy, jelikož dle komisařů nerespektovali signalizaci žlutými vlajkami.
Průběžné pořadí po šesti odjetých závodech: 1. Glock 90, 2. Paffett 79, 3. Di Resta 67, 4. Auer 55, 5. Wittmann 51, 6. Mortara 47, 7. Eng 41, 8. Wehrlein 41, 9. Rockenfeller 34, 10. Eriksson 23...
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p.
Jezdec
Značka
Tým
Čas
Odstup
Kol
1.
Marco WITTMANN
BMW
RMG
1:17:50.129
26
2.
Timo GLOCK
BMW
RMG
1:17:55.999
+05.870
26
3.
Philipp ENG
BMW
RBM
1:18:03.586
+13.457
26
4.
Mike ROCKENFELLER
Audi
Phoenix
1:18:04.066
+13.937
26
5.
Paul di RESTA
Mercedes-AMG
HWA
1:18:06.405
+16.276
26
6.
Joel ERIKSSON
BMW
RBM
1:18:10.575
+20.446
26
7.
Augusto FARFUS
BMW
RMG
1:18:11.593
+21.464
26
8.
Robin FRIJNS
Audi
Abt Sportsline
1:18:13.479
+23.350
26
9.
Loïc DUVAL
Audi
Phoenix
1:18:13.901
+23.772
26
10.
René RAST
Audi
Rosberg
1:18:14.392
+24.263
26
11.
Daniel JUNCADELLA
Mercedes-AMG
HWA
1:18:14.709
+24.580
26
12.
Pascal WEHRLEIN
Mercedes-AMG
HWA
1:18:15.314
+25.185
26
13.
Jamie GREEN
Audi
Rosberg
1:18:17.227
+27.098
26
14.
Nico MÜLLER
Audi
Abt Sportsline
1:18:14.994
+54.865
26
15.
Gary PAFFETT
Mercedes-AMG
HWA
1:19:06.036
+1:15.907
26
DQ
Lucas AUER
Mercedes-AMG
HWA
1:18:12.340
+22.211
26
DQ
Bruno SPENGLER
BMW
RBM
1:18:11.310
+21.181
26
DQ
Edoardo MORTARA
Mercedes-AMG
HWA
1:18:13.057
+22.928
26
Zdroj: FORMULE.cz, časy DTM
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.