clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Prodej zánovních vozů roste

vydal: Jiří Hájek
zveřejněno: 23.6.2018, 10:00

počet komentářů: 0


Drtivá většina importérů uvádí na český trh nejen nová auta, ale i vozy takzvaně s rodokmenem. Jedná se o kvalitní a prověřené automobily, které jsou ve stáří jeden až dva roky, mají najeto okolo 20 000 kilometrů a zcela bezpečně je znám jejich původ a dosavadní servis.

V mnoha případech jde o auta vrácená z operativního leasingu. Například Škoda Auto tuto službu označuje jako Škoda Plus nebo společnost Porsche Česká republika nazývá tento produkt Das WeltAuto. Tento dovozce vykázal meziroční nárůst prodeje o 3,5 %. Stejně jako u nových vozů i v tomto případě je zaznamenán vzestup zájmu o vozidla s motorem na benzin.

Pohled do statistik prodaných vozů ukazuje, že v prvních pěti měsících letošního roku došlo v tomto segmentu k významným změnám, co se týče poptávky českých zákazníků. Prodejnímu žebříčku i nadále vévodí domácí Škoda s 3661 vozy, ale její pozice slábne (meziroční pokles o 6 %) na úkor značky Volkswagen, která s 2544 vozy vylepšila meziročně svůj výsledek o 14,5 %. Na dalších místech se umístily Audi s 447 vozy a Seat s 249 vozy.

 

Statistiky Das WeltAuto potvrzují změnu preferencí českých zákazníků

 

Jiná významná změna se týká preferovaného paliva. Vozidla na benzin (4091 vozů) se již téměř dotáhla na diesely (4180 vozů). Kromě toho se v síti Das WeltAuto prodalo v dosavadním průběhu letošního roku 68 vozů na stlačený zemní plyn (CNG). V porovnání s prvními pěti měsíci roku 2017 letos značně poklesl zájem o velmi mladé vozy s méně než 10 000 ujetými kilometry (1187 vozů). Jejich podíl na celkovém prodeji činil 15 % v porovnání s loňskými 46 %. Zastoupení ostatních kategorií se naopak zvýšilo. Většina vozů však neměla najeto více než 100 000 kilometrů (68 %) a pro automobil s více než 200 000 kilometry na tachometru se rozhodlo pouhých 10 % klientů (850 vozů). Téměř 43 % aut přitom nebylo starších dvou let a 4853, tedy bezmála 58 %, bylo vyrobeno v roce 2014 nebo později.

Z hlediska ceny je zájem kupujících vyrovnaný a rovnoměrně rozložený do všech úrovní. Nejdražším prodaným vozem v letošním roce je prozatím Mercedes-Benz G500 v úpravě Brabus z roku 2017 s pouhými 486 ujetými kilometry, následován Bentleyem Bentayga z roku 2015 (9700 kilometrů) a dva roky starým Lamborghini Huracán (16 000 kilometrů).

Zdroj: Volkswagen

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Kristofferssona nezastavil ani déšť - 3.7.2023
Passat slaví padesátku - 9.4.2023
RTM Motorsport zpátky v TCR Eastern Europe - 25.12.2022
Wolff chce do F1 dotáhnout Volkswagen - 25.9.2021
Hejlík je ambasadorem Volkswagenu pro Českou republiku - 8.2.2021

Reklama