clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Hyundai Tucson MHEV

vydal: Vladimír Rybecký
zveřejněno: 25.6.2018, 18:40

počet komentářů: 0


Společnost Hyundai spustila v Nošovicích výrobu hybridního modelu Tucson s technologií MHEV 48 V. Jedná se tak o první hybridní vůz vyráběný na území České republiky. Nový Tucson je vybaven vznětovým motorem 2,0 l v kombinaci s elektromotorem. Díky spolupráci obou systémů by se měla snížit spotřeba paliva a tím i emise CO2. Současně vůz získal zlepšenou jízdní dynamiku.

Nový Hyundai Tucson je prvním vozem značky Hyundai, který je vybaven částečně hybridním systémem pohonu s elektrickou sítí napětím 48 V. Elektrická část systému zahrnuje lithio-ionové akumulátory 48 V s kapacitou 0,44 kWh, motorgenerátor s funkcemi spouštěče a elektromotoru MHSG (Mild Hybrid Starter Generator), nízkonapěťový měnič stejnosměrného proudu LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor. 

Při akceleraci MHSG podporuje spalovací motor výkonem až 12 kW. Systém automaticky přepíná mezi použitím spalovacího motoru a režimem rekuperace kinetické energie. MHSG dokáže poskytovat mírnou akceleraci využíváním energie z akumulátorů, čímž snižuje zatížení spalovacího motoru, a při intenzivní akceleraci podporuje spalovací motor dodatečným točivým momentem. Během brzdění, ať motorem nebo brzdovou soustavou, jsou prostřednictvím rekuperací kinetické energie nabíjeny akumulátory.

Výsledkem je snížení spotřeby nafty a emisí CO2 až o 7 %. Technologie bude od jara 2019 dostupná i pro vznětové motory o objemu 1,6 l. Stejně jako ostatní modernizovaná provedení Hyundai Tucson splňuje i verze MHEV 48 V přísnou emisní normu Euro 6d Temp.

Výroba modernizovaného Hyundai Tucson včetně verze Mild Hybrid 48 V byla zahájena 1. června 2018 a vůz se tak stal prvním sériově vyráběným osobním vozem s hybridním pohonem v České republice. Jeho prodej bude zahájen v průběhu léta 2018.

 

 

Zdroj: Hyundai

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama