Novinkový GT3 koktejl |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
V letech 2015 a 2016 proběhla v GT3 rozsáhlá generační obměna techniky. Tehdejší novinky se blíží k polovině svého sedmiletého homologačního cyklu, takže se pozvolna rojí informace o „evolucích“ stávajících modelů. Lamborghini připravuje modernizaci Huracánu, kterou nabídne zákazníkům před sezonou 2019. Vůz v úpravě GT3 s patrnými změnami na přídi byl koncem května spatřen v italské Monze. Podoba připravovaného vozidla nese charakteristické rysy pohárové verze, jež se dočkala úprav letos. Nynější verze se prodalo více jak sedm desítek kusů. Stejný okruh zvolilo pro testy i spřízněné Audi s typem R8 LMS. Změny se projeví na přídi, masce chladiče a prazích. Úpravy závodní verze odráží připravovanou modernizaci silničního základu. Dle sdělení Chrise Reinkeho, vedoucího sportovního oddělení německého výrobce, není v plánu navýšení výkonnosti. Další z „koncernových“ značek, Porsche, již svoji variantu pro příští rok představilo v polovině května na Nürburgringu (více Zde). Nyní byl upřesněn termín premiéry v závodech, prozatím ve zkušebním provozu prostřednictvím týmu Manthey. Beze změn zůstává šampionát (24H Series), došlo však k výraznému posunu data. Místo plánovaného září anebo října se „křest“ uskuteční již tento víkend během závodu v Portugalsku. Ve třídě neschválených vozidel SPX jej budou pilotovat bratři Renauerové a Mathieu Jaminet. Foto: Porsche AG Ze zbývajících značek již nabídly v tomto roce vylepšenou verzi BMW a Ferrari. Mercedes-AMG a případná modernizace jeho typu GT je prozatím obestřena rouškou tajemství. Z jiného soudku jsou další zprávy o novinkách v GT3. Nissan GT-R generace R35 je na trhu již od roku 2007, v úpravě GT3 přišel o pět let později. Nástupce R36 je prozatím v nedohlednu, takže úpravci JRM a Nismo nabízejí od konce května modernizovanou variantu. V porovnání s předchůdcem z roku 2015 má snížené těžiště a motor posunutý o patnáct centimetrů dozadu. Přepracováno bylo zavěšení, posílen brzdový systém a osazena výkonnější klimatizace. Novinka stojí 60 milionů jenů anebo 550 tisíc dolarů. O přesluhování svých modelů vědí své v Banbury u firmy Aston Martin. Letitý Vantage (na trhu od roku 2005) se dočkal nástupce až loni, nyní má za sebou i úpravu dle pravidel třídy GTE. Verze GT3 a GT4 představené během podniku 24 hodin v Le Mans se objeví na okruzích v roce 2019. Vývojáři se znovu zaměřili na ovladatelnost, která usnadňovala amatérům dosažení konkurenceschopnosti. Profesionálům umožnila setrvat v optimální výkonnosti delší dobu. V porovnání s předchůdcem dojde k nahrazení atmosférického dvanáctiválce přeplňovaným osmiválcem o objemu čtyři litry. Pohonná jednotka shodná s GTE verzí poskytuje výkon 535 koní a točivý moment 700 Nm. Vůz je vybaven šestistupňovou převodovkou Xtrac. Hmotnost vozidla před vyvážením výkonnosti je 1245 kg. Foto: Nick Dungan Zdroj: Sportscar 365, Daily Sportscar, Formule, Foto: Martin Ševčík Komentáře ke článku
|
Reklama