Bottas a Hülkenberg dostali nové pohonné jednotky |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Valtteri Bottas včera použil částečně novou pohonnou jednotku. To ho dostalo na dohled prvního trestu za překročení povoleného počtu pohonných jednotek na jezdce a sezonu. Toto Wolff si po Velké ceně Rakouska myslel, že ani jedné z nových pohonných jednotek v továrních vozech Mercedesu nic nehrozí, protože Lewis Hamilton odstoupil kvůli poruše v palivovém systému a Valtteri Bottas kvůli závadě hydraulického systému v oblasti řízení. Jenže pohonné jednotky bylo i přesto třeba zkontrolovat a inženýři na to měli pouze čtyři dny, protože už v pátek dopoledne musely nainstalovány do vozů a připravené na první trénink. Zelenou stihla dostat pouze Hamiltonova. Bottasově se možná také nic nestalo, jenže to se potvrdí až později. Proto Fin ve Velké Británii nastoupil s novým spalovacím motorem, MGU-H i MGU-K. "Je to preventivní opatření, protože jednotka trpěla kvůli vysokým teplotám (uvnitř vozu) po odstoupení z VC Rakouska, přičemž mohly vzniknout rizika. Proto tady dostal čerstvý motor a původní se mu vrátí v Hockenheimu, po důkladné kontrole," oznámil mluvčí týmu. Pokud dostane zelenou i Bottasův motor použitý ve Francii a v Rakousku, bude mít dva téměř nové a mohl by s nimi vydržet do konce sezony. Jenže by se připravil o poslední velký upgrade, který se zpravidla nasazuje po letní přestávce. V opačném případě se bude muset smířit se startem z posledního místa, pravděpodobně v Belgii nebo v Itálii. Nico Hülkenberg z továrního týmu Renaultu je na tom hůře. Na Red Bull Ringu se mu rozpadlo turbo a Francouzi doufali, že alespoň ostatní části pohonné jednotky zůstaly nepoškozené. Jenže do šrotu už poslali i jeho spalovací motor. "Bohužel, už je po něm," přiznal technický ředitel pro šasi Nick Chester. "Když se rozpadlo turbo, několik úlomků bylo nasátých do motoru a způsobilo neopravitelné poškození." Hülkenberg do konce sezony jistě nevydrží s jedním spalovacím motorem a jedním turbem, takže minimálně jednu penalizaci má již prakticky jistou. Zdroj: motorsport Komentáře ke článku
|
Reklama