Jubilejní ročník podniku 24 hodin ve Spa-Francorchamps zná své vítěze. Celkově čtyřiadvacáté vítězství, třetí v éře GT, vybojoval mnichovský výrobce. V deváté hodině se vůz Walkenhorstu ocitl ve vedení, přičemž se dokázal úspěšně vypořádat s častými neutralizacemi.
Průběh druhé poloviny závodu
Svítáním nad belgickým okruhem skončila pouť mercedesu týmu AKKA ASP (SC č. 90). Po kontaktu Frijnse (č. 2, Belgian Audi) skončil na třetí příčce ve třídě jedoucí Szymkowiak v bariéře u zatáčky Les Combes.
Během následujícího kola výměn se ujal vedení Krognes (č. 34, Walkenhorst, BMW) následovaný Gounonem (č. 7, Bentley, M-Sport) se ztrátou minuty a čtyřiceti vteřin. Na třetí příčce se držel nissan s Parrym za volantem (č. 23, RJN Motorsport).
Před poslední třetinou závodu, kdy měli účastníci za sebou povinné technické zastávky, bylo v kole s vítězem šest vozů. O tři vteřiny vedl Catsburg (č. 99, Rowe, BMW), mj. díky brilantní práci mechaniků (5:01.693), před Haasem (č. 25, Sainteloc, Audi; 5:05.630). Se ztrátou necelých pěti vteřin na vítěze jel Buurman (č. 4, Black Falcon, Mercedes-AMG), který může litovat ztráty při technické zastávce (5:12.427).
V karambolu v polovině sedmnácté hodiny byly zapleteny tři vozy. Vanthoor (č. 117, Bernhard, Porsche) a Dauenhauer ( č. 111, Aust, Audi) již nechali své vozy u mechaniků. Soucek (č. 8, Bentley, M-Sport) se po bezmála půlhodinové opravě vydal na dráhu, daleko se ale se nedostal.
194522
Zlověstná hláška na displeji bentley č. 7. Předtím se vůz britské stáje potýkal se závadou na pravém zadním kotouči a s troskami proraženým chladičem. Tým, který v předchozích letech patřil mezi přední kandidáty na triumf, byl v dalších bojích paralyzován.
Nejvážnějším soupeřem bmw týmu Walkenhorst byl další reprezentant mnichovského výrobce, stáj Rowe. I po poslední zastávce udržoval Eng patnáct vteřin náskoku před Simsem. Po den trvajícím zápolení dovezl německý pilot vůz s náskokem 10,408 vteřiny do cíle jubilejního ročníku závodu.
194550
Konečné výsledky (24:01:34.979)
p.
kat.
posádka
tým
vůz
kola
1.
T.Blomquist/C.Krognes/P.Eng
Walkenhorst
BMW
511
2.
A.Sims/J.Klingmann/N.Catsburg
Rowe Racing
BMW
511
3.
K.Van der Linde/S.Van der Linde/J.Schmidt
Land MS
Audi
511
4.
M.Winkelhock/F.Vervisch/C.Haase
Sainteloc
Audi
511
5.
Y.Buurman/L.Stolz/M.Engel
Black Falcon
Mercedes
511
6.
R.Marciello/D.Juncadella/T.Vautier
AKKA-ASP
Mercedes
510
7.
M.Parry/A.Buncombe/L.Ordonez
Team RJN
Nissan
510
8.
R.Rast/N.Müller/R.Frijns
Belgian Audi
Audi
509
9.
M.Vaxiviere/J.Dennis/N.Thiim
R-Motorsport
Aston Martin
508
10.
M.Aljošin/M.Molina/D.Rigon
SMP Racing
Porsche
508
11.
M.Buhk/A.Parente/M.Götz
Strakka
Mercedes
508
12.
R.Van der Zande/E.Mortara/G.Paffett
MANN HTP
Mercedes
507
13.
M.Seefried/C.Klien/A.Costa
Emil Frey
Lexus
507
14.
E.P.Companc/R.Giammaria/M.Mapelli
Grasser
Lamborghini
506
15.
D.Keilwitz/A.Mattschull/R.Salikhov/D.Perel
Rinaldi
Ferrari
506
16.
M.Meadows/D.Bulatov/V.Petrov
SMP Racing
Mercedes
505
17.
C.Buncombe/N.Leventis/L.Williamson/D.Fumanelli
Strakka
Mercedes
504
18.
K.Ling/A.Frassinetti/R.Monti/A.Rizzoli
Ombra
Lamborghini
504
19.
M.Beretta/R.Breukers/M.Kodric/S.Mitchell
Barwell MS
Lamborghini
504
20.
K.Habul/B.Schneider/T.Jäger/M.Konrad
Sun HTP
Mercedes
503
21.
D.Cameron/L.Bontempelli/A.Scott/M.Griffin
AF Corse
Ferrari
503
22.
C.Ledogar/O.Pla/B.Barnicoat
Garage 59
McLaren
503
23.
A.Al Faisal/H.Haupt/M.Metzger/G.Piana
Black Falcon
Mercedes
501
24.
K.L.Schramm/C.Schmid/P.Kaffer
Attempto
Audi
501
25.
J.Pepper//S.Kane/J.Gounon
M-Sport
Bentley*
499
26.
N.Hommerson/L.Machiels/M.Cioci/A.Bertolini
AF Corse
Ferrari
499
27.
A.Amstutz/L.Machitski/R.Abra/P.Kulaja
Barwell MS
Lamborghini
496
28.
A.Fontana/A.Zaugg/M.Grenier
Emil Frey
Jaguar
496
29.
F.Makowiecki/R.Dumas/D.Werner
Manthey
Porsche
493
30.
A.Di Folco/S.Constantini/B.Delhez/S.Debs
Target
Lamborghini
491
31.
K.Lendoudis/S.Al Faisal/R.Aguas/T.O-Cole
Black Falcon
Mercedes
490
32.
R.Patrese/L.Depailler/E.Guerrieri/B.Baguette
Honda Racing
Honda
490
33.
D.Burke/S.Yoluc/E.Hankey/F.Rosenquist
Ram Racing
Mercedes
489
34.
M.Sultanov/R.Yoon/N.Boulle/P.Ehret
Rinaldi
Ferrari
488
35.
D.Baumann/M.Kirchhöfer/M.Martin
R-Motorsport
Aston Martin
485
36.
G.Teo/D.Tjiptobiantoro/C.Colombo/M.Cressoni
T2 MS
Ferrari
482
37.
S.Walkinshaw/J.Witt/R.Sanchez/S.Moore
Team RJN
Nissan
482
38.
A.Buchardt/H.Walkenhorst/R.Oeverhaus/I.Vinke
Walkenhorst
BMW
478
39.
J.Häring/E.L.Brauner/W.Triller/A.Renauer
Herberth MS
Porsche
475
40.
R.Salichov/A.Mattschull/L.Ludwig
Rinaldi
Ferrari
456
41.
T.Pappas/J.Bleekemolen/M.Lieb/M.Miller
Black Swan
Porsche
447
42.
A.West/C.Harris/C.Goodwin/A.Watson
Garage 59
McLaren
391
43.
P.Y.Paque/G.Paisse/B.Wilwert/G.Petit
Speed Lover
Porsche
390
44.
P.Schothorst /S.Schothorst/J.Green
Attempto
Audi
384
45.
N.Van Dierendonck/K.Wauters/T.Verbergt/S.Dejonghe
Brussels
Aston Martin
376
46.
J.Perez/G.Giraudi/L.Spinelli/G.Altoe
Antonelli MS
Lamborghini
374
47.
A.Haryanto/A.Josephsohn/B.Caccia/S.Bovy
GDL MS
Lamborghini
364
N
E.Bamber/T.Bernhard/L.Vanthoor
Bernhard
Porsche
353
N
V.Abril/A.Soucek/M.Soulet
M-Sport
Bentley*
349
N
N.Rogivue/L.Hezemans//P.Frommenwiler/T.Dauenhauer
Aust MS
Audi
342
N
R.Ineichen/P.Keen/F.Perera
Grasser
Lamborghini
311
N
J.Manchester/J.Szymkowiak/F.Schiller/N.Bastian
AKKA-ASP
Mercedes
261
N
S.Heyrowsky/J.Krebs/S.Müller/J.L.Jasper
Attempto
Lamborghini
227
N
N.Siedler/S.Ortelli/M.Palttala
Emil Frey
Lexus
196
N
R.Smith/D.Pierce/A.Meyrick/S.Morris
Parker Racing
Bentley
195
N
R.Collard/M.Wittmann/J.Krohn
Rowe Racing
BMW
194
N
A.Santamato/S.Gattuso/N.Pohler/F.Crestani
Lazarus
Lamborghini
135
N
R.Barrichello/C.Vietoris/F.Fraga
Strakka
Mercedes
117
N
A.Caldarelli/C.Engelhart/M.Bortolotti
Grasser
Lamborghini
113
N
D.Serra/S.Leonard/M.Fässler
Belgian Audi
Audi
93
N
A.Al Harty/E.McKay/C.Eastwood/R.Gunn
Oman Racing
Aston Martin
72
N
N.Jamin/P.Giaque/E.Debard/F.Barthez
AKKA-ASP
Mercedes
43
N
C.Kelders/N.Stievenart/M.Rostan/S.Gachet
Sainteloc
Audi
39
* druhá generace Bentley Continental GT3
Závěrečný podnik vytrvalostní části Blancpain GT Series proběhne 28. – 30. září na okruhu u Barcelony. Třetinu soutěžících mezitím čeká dvojice krátkých závodů. První se uskuteční 31. srpna. – 2. září na Hungaroringu.
Zdroj: SRO, Formule
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.