Chodce pustí jen dvě třetiny motoristů |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Na popud společnosti Goodyear Dunlop Tires Czech se v červnu a červenci uskutečnil exkluzivní průzkum chování řidičů na vyznačených přechodech, nazvaný Zebra. K vyhodnocení bylo podstoupeno 1500 případů, zdokumentovaných v Praze, Brně a Bratislavě. Jak šoféři ve třech velkoměstech dopadli? „Nejbezpečněji se mohou cítit pěšáci v Brně, kde jim při přecházení zastaví 68 % automobilů. Horší situace je se 63 %v Praze a s odstupem nejmenší ochotu dávat jim přednost jsme zaznamenali v Bratislavě – pouhých 47 %. Zdá se tedy, že Češi berou tuto záležitost o něco vážněji než Slováci. I tak ale v Brně splní zákonnou povinnost jen něco málo přes dvě třetiny motoristů,“ uvedl marketingový manažer Goodyear Dunlop Tires Czech pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko Boris Tománek. Loni na přechodech v ČR zahynulo 22 lidí, na Slovensku 11. U našich východních sousedů proto hodlají uzákonit absolutní přednost chodců po vzoru Nizozemska nebo Švýcarska. Nařízení by mělo vstoupit v platnost 1. ledna příštího roku. Podle stávající tuzemské legislativy je řidič povinen umožnit chodci, který je na přechodu nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky. Proto se musí přibližovat takovou rychlostí, aby mohl zastavit ještě před tímto dopravním zařízením. Chodec je nicméně nucen ustoupit tramvajím a vozům se zapnutým majáčkem a nesmí vstupovat do komunikace bezprostředně před přijíždějícím vozidlem. Právě výklad tohoto paragrafu činí v praxi nemalé potíže. Zdroj: Goodyear Komentáře ke článku
|
Reklama