Seriál BGTS zamíří příští rok do Rakouska |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na tradiční tiskové konferenci během podniku 24 hodin ve Spa-Francorchamps představil vedoucí promotérské organizace SRO Stéphane Ratel plány pro sezonu v roce 2019. Pořadatelská společnost francouzského podnikatele počítá s rozvojem a rozšiřováním stávajících projektů. Blancpain GT Series Nový kalendář nejprestižnějšího mistrovství určeného „gétéčkům“ staví na osvědčených základech, ale přesto dozná několika změn. Pro české fanoušky nejvýznamnější z nich je nahrazení belgického Zolderu dostupnějším Red Bull Ringem. Vytrvalostní část skončí již začátkem září závodem na Nürburgringu. Celý seriál se uzavře koncem září v Barceloně. V tomto případě došlo k návratu k dřívější podobě, použité v roce 2016. Okruhy, na nichž se uskuteční vytrvalostní část seriálu, jsou v kalendáři zvýrazněny tučným písmem.
Ohledně změn pravidel nastínil francouzský podnikatel pouze omezení počtu účastníků v krátkých závodech na 26 vozidel. Důvodem je kromě omezení rizika nehod také snaha zamezit výkyvu množství soutěžících mezi jeho sérií a ADAC GT Masters. V současnosti se vliv SRO v souvislosti s německým mistrovstvím uplatńuje pouze při výkonnostním vyrovnání vozidel a od příštího roku i poskytnutím franšízy GT4. Intercontinental GT Challenge V mistrovství spojujícím významné vytrvalostní podniky „gétéček“ se podařilo zařadit do kalendáře pátý závod. Stéphane Ratel se mohl pochlubit završením dlouholetého úsilí o získání klání v jihoafrickém Kyalami. Tím se zároveň podařilo naplnit myšlenku přítomnosti seriálu na každém kontinentu. Závod navazuje na tradici vytrvalostního podniku pořádaného na této dráze v letech 1961 – 1988 a posléze 1998 - 2000. Své místo v kalendáři měl v listopadu, takže u závodu na okruhu Laguna Seca byl potřebný přesun. V části věnované IGTC vystoupil Toby Venter, který je od roku 2014 majitelem okruhu Kyalami Foto: Tomáš Krejčík V současné době však africký kontinent není schopen nabídnout další z předností jedinečného mistrovství, tj. využití zařízení místních týmů bez potřeby nákladně přepravovat techniku a vybavení. O účast vozů GT3 (a GT4) se tak jako v případě Bathurstu anebo Laguna Secy postarají účastníci z jiných kontinentů. Od místních zájemců lze prozatím očekávat nasazení vozů nižších tříd. Jediným tamním šampionátem se sporadickou přítomností jinde oblíbené techniky je South Africa Endurance Series. Nedostatečná nabídka a nenasycený trh jsou lákadlem pro výrobce. Někteří již obdrželi objednávky z tohoto kontinentu v souvislosti s návratem vytrvalostního podniku do Afriky.
Změny pravidel se dotknou především klasifikace, kdy bude po skončení ročníku vyhlášen pouze vítěz. Bojovat se bude o titul pro výrobce, profesionálního jezdce a amatéra. Na další místa v pořadí nebude brán ohled, včetně pozic na stupních vítězů. Zdroj: SRO, Sportscar 365, Wikipedia, Formule Komentáře ke článku
|
Reklama