Dva muži z čela šampionátu Paffett a Di Resta dnes na dráze Brands Hatch svedli soukromou bitvu o Británii. Vítězství na domácí půdě si nakonec vybojoval druhý jmenovaný.
Rozhodující krok k nedělnímu triumfu Di Resta udělal ihned po startu, když se odvážně vrhnul do zrádné první zatáčky a po několikasetmetrovém souboji sebral Paffettovi vedení.
O svůj náskok Di Resta nepřišel ani po zastávkách v boxech, po kterých oba jezdci Mercedesu dále kroužili s rozestupem několika desetin sekundy.
„Přišlo mi, že jsem byl o něco málo rychlejší než Paul, a během celého závodu jsem držel ztrátu pod jednu sekundu. Když ale někoho takto těsně sledujete, nedělá to moc dobře pneumatikám. On jel dobrý závod a neudělal žádnou chybu,“ popsal situaci na čele Paffett.
Ten se v závěrečných minutách navíc musel dívat především do zpětných zrcátek, jelikož aktuální mistr Rast měl našlápnuto k dalšímu velkému závodu a šrouboval své tempo.
Nejrychlejší muž Audi postupně ukrajoval z náskoku vedoucí dvojice a v posledních kilometrech naznačil útok. Na reálné ohrožení Paffettova druhého místa však už neměl dostatek času. V cíli pak trio dělily 1,4 desetiny sekundy.
Rast se na stupně vítězů prosadil na úkor Wehrleina, který jej v prvním kole vytlačil z druhé zatáčky. Za manévr byl navrátilec z F1 potrestán varováním a po zastávkách v boxech přišla i Rastova úspěšná odplata.
Zvrátit dosavadní mdlý běh sezony se na domácí trati pokoušel Rastův kolega Green. Strategie mu sice pomohla na bodované pozice, ale sám si pod sebou podříznul větev, když se chybějící grip studených pneumatik snažil kompenzovat přílišnou agresivitou. Za vytlačení Wittmanna mimo dráhu si vysloužil penalizaci průjezdem boxy, čímž pro něj sen o britském úspěchu skončil.
Neslavně se dnes vedlo také včerejšímu hrdinovi BMW Farfusovi. V prvním kole se neštastně připletl do kolize Auera s Frijnsem, po které musel na trať safety car. Brazilec se pak i s výrazně poškozeným vozem pokoušel v závodě pokračovat - marně.
Přívlastek nejrychlejšího muže BMW následně připadl Wittmannovi, který se po víkendu v Anglii nenápadně vyhoupnul na třetí příčku celkového hodnocení.
195705
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p.
Jezdec
Značka
Tým
Čas
Odstup
Kol
1.
Paul di RESTA
Mercedes-AMG
HWA
56:23.282
40
2.
Gary PAFFETT
Mercedes-AMG
HWA
56:24.301
+01.019
40
3.
René RAST
Audi
Rosberg
56:24.658
+01.376
40
4.
Pascal WEHRLEIN
Mercedes-AMG
HWA
56:34.766
+11.484
40
5.
Marco WITTMANN
BMW
RMG
56:37.594
+14.312
40
6.
Mike ROCKENFELLER
Audi
Phoenix
56:38.123
+14.841
40
7.
Philipp ENG
BMW
RBM
56:40.521
+17.239
40
8.
Lucas AUER
Mercedes-AMG
HWA
56:41.254
+17.972
40
9.
Daniel JUNCADELLA
Mercedes-AMG
HWA
56:41.787
+18.505
40
10.
Nico MÜLLER
Audi
Abt Sportsline
56:44.080
+20.798
40
11.
Timo GLOCK
BMW
RMG
56:45.046
+21.764
40
12.
Robin FRIJNS
Audi
Abt Sportsline
56:45.289
+22.007
40
13.
Joel ERIKSSON
BMW
RBM
56:46.479
+23.197
40
14.
Bruno SPENGLER
BMW
RBM
56:55.280
+31.998
40
15.
Jamie GREEN
Audi
Rosberg
56:56.641
+33.359
40
16.
Loïc DUVAL
Audi
Phoenix
56:47.097
+2 kola
38
17.
Edoardo MORTARA
Mercedes-AMG
HWA
52:49.628
+3 kola
37
-
Augusto FARFUS
BMW
RMG
20
Průběžné pořadí po dvanácti odjetých závodech: 1. Paffett 177, 2. Di Resta 148, 3. Wittmann 110, 4. Auer 110, 5. Mortara 101, 6. Glock 101, 7. Wehrlein 84, 8. Eng 83, 9. Rast 77, 10. Juncadella 57...
Zdroj: FORMULE.cz, časy DTM
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.