O závodě vyhraném v první zatáčce |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na maďarském Hungaroringu proběhlo první klání čtvrtého podniku krátkých závodů v seriálu Blancpain GT Series. V dopolední kvalifikaci se mimořádně dařilo mercedesům, obzvláště těm v barvách týmu Akka ASP. První dvě místa patřila v Silver Cupu bodujícím Bastianovi (č. 90) před Jaminem (č. 87). Před čtvrtého Meadowse (č. 88) se dokázal vklínit pouze Riberas (č. 1, Belgian Audi Club). Všem však vypálil rybník z páté pozice startující Engelhart, jenž se protáhl po pravé straně a před první zatáčkou se ocitl v čele. O drama se postaral již déšť, který před závodem skropil dráhu. Vzhledem k vysokým teplotám vzduchu i asfaltu to přidělalo vrásky stratégům při volbě vhodných pneumatik. Úvod se odehrával na mokrém, ale rychle osychajícím asfaltu. Jako vhodnější se ukázala volba v podobě hladkých pneumatik. Nejen Engelhart způsobil mrákoty pilotům francouzských mercedesů, kteří se usadili za uhánějícím lamborghini. Působivý výkon předvedl i z jedenácté příčky startující Watson (č. 37, 3Y Technology, BMW), který cíl prvního kola protnul na čtvrtém místě. Krátce si užíval i jízdu na druhé pozici, než jej začalo zrazovat obutí na mokrou dráhu. Vedoucí pozici lamborghini podpořili i mechanici rakouské stáje, díky nimž strávil vůz v boxové uličce pouze 49,894 vteřiny. Nejlepším odbavením u konkurentů z francouzské stáje byl čas 51,789 vozu dvojice Meadows/Marciello (č. 88). Závod se nevydařil v klasifikaci vedoucí dvojici Riberas/Mies (č. 1, Belgian Audi Club). Riberas nejprve přišel o bronzový stupínek z kvalifikace poklesem na šestou příčku. Poté dostal v pátém kole španělský pilot smyk při pokusu o předjetí trápícího se Watsona (č. 37, 3Y Technology, BMW). Po nárazu do zdi následovala návštěva boxů a ukončení dalšího účinkování na dráze. Náskok Riberase a Miese v čele pořadí krátkých závodů se ztenčil na devět bodů před duem Marciello/Meadows, které dnes vybojovalo tucet bodů. V klasifikaci BGTS se Marciello dokázal o dva body předstihnout španělsko-německou dvojici. Výsledky závodu po ujetí 33 kol
Druhý závod můžete sledovat zítra odpoledne na stránkách šampionátu Blancpain GT Series. Vysílání se souhrnem prvního závodu začíná ve 14,45. Start do zahřívacího kola proběhne v 15,25. Další informace o šampionátu Odkazy na články s doplňujícími údaji o Blancpain Sprint Cup i seriálu BGTS jsou v níže uvedené tabulce. V části s kalendářem krátkých závodů budou doplňovány odkazy na články s popisy uskutečněných závodů.
Zdroj: SRO, Formule Komentáře ke článku
|
Reklama