počet komentářů:
1
z toho nových:
poslední:
10.9.2018 21:45
Loňský nováček a mistr Rast završil v sobotu na Nürburgringu svůj perfektní den, během kterého nepustil nikoho před sebe v žádné z výsledkových listin. Po zisku pole position a vítězství si navíc jezdec Audi připsal maximální počet bodů, které dnes byly v pohoří Eifel k dispozici (28), a poskočil na pátou příčku v šampionátu.
Rastova cesta za druhým letošním triumfem však nebyla tak jednoduchá, jak by se při pohledu do tabulek mohlo zdát. Německý závodník sice udržel po startu vedení a vypracoval si solidní náskok, ve druhé půli závodu mu však vyrostla vážná konkurence ve Spenglerovi.
Kanaďan sebral v 15. kole druhé místo Paffettovi, neměl v úmyslu své tempo krotit a až do samotného závěru trpělivě ukrajoval z náskoku vedoucího muže. Rasta zachránilo vypršení časového limitu - v cíli oba dělilo něco málo přes osm desetin sekundy.
„Závod byl těžký, především pak posledních deset minut. Bruno mne doháněl a já už neměl potřebnou rychlost. Dal jsem do toho vše, co jsem mohl,“ popsal vítěz poslední kola.
Podobný pocit jako Rast zažíval v závěru i Paffett, jehož třetí místo bylo ve velkém ohrožení. Glock přezouval až ve 24. kole a měl proto znatelně čerstvější obutí než jeho bezprostřední soupeři. Nejprve si poradil se čtvrtým Wittmannem a v předposledním kole dokonce zaútočil před šikanou NGK na Paffetta. Manévr však po drobném kontaktu nezvládl, probrzdil a musel mimo trať. Tím se připravil o možnost vrátit se po osmi závodech znovu na stupně vítězů.
Paffettovi třetí místo stačilo k návratu na první příčku průběžného pořadí, jeho největší rival Di Resta totiž zůstal bez bodu. Skotský pilot startoval až z osmé pozice a po souboji s Engem ve 12. kole skončil v hodinách. Za kolizi byl potrestán jezdec BMW, ale vzniklou ztrátu už Di Resta nezvládl dohnat.
„Kolize s Paulem mne mrzí, ale věřím, že místo tam bylo – pak už ale najednou ne,“ popsal viník svůj pohled na situaci, kdy Di Resta mířil po ideální stopě k apexu třetí zatáčky a Eng hledal skulinu pro cestu vpřed.
Samotnou rychlostí dnes Mercedes na konkurenci z Audi a BMW nestačil. Navíc si do poháru značek nebude moci započítat Paffettovy body za třetí místo. Do Wehrleinova vozu totiž Stuttgartští museli instalovat svůj celkově devátý motor, přičemž pravidla povolují výrobcům použít maximálně osm agregátů na jednu sezonu.
Ve stínu Rastových úspěchů proběhlo Rockenfellerovo malé jubileum. Mistr z roku 2013 dnes jel svůj 150. závod v DTM, ve kterém se po startu z jedenácté pozice dokázal probojovat až na šesté místo v cíli.
198113
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p.
Jezdec
Značka
Tým
Čas
Odstup
Kol
1.
René RAST
Audi
Rosberg
57:14.769
40
2.
Bruno SPENGLER
BMW
RBM
57:15.631
+00.862
40
3.
Gary PAFFETT
Mercedes-AMG
HWA
57:21.631
+06.862
40
4.
Timo GLOCK
BMW
RMG
57:22.046
+07.277
40
5.
Marco WITTMANN
BMW
RMG
57:24.817
+10.048
40
6.
Mike ROCKENFELLER
Audi
Phoenix
57:37.977
+23.208
40
7.
Pascal WEHRLEIN
Mercedes-AMG
HWA
57:41.596
+26.827
40
8.
Loïc DUVAL
Audi
Phoenix
57:42.170
+27.401
40
9.
Augusto FARFUS
BMW
RMG
57:50.454
+35.685
40
10.
Nico MÜLLER
Audi
Abt Sportsline
57:51.012
+36.243
40
11.
Lucas AUER
Mercedes-AMG
HWA
57:54.912
+40.143
40
12.
Joel ERIKSSON
BMW
RBM
57:58.257
+43.488
40
13.
Edoardo MORTARA
Mercedes-AMG
HWA
57:58.433
+43.664
40
14.
Jamie GREEN
Audi
Rosberg
58:00.153
+45.384
40
15.
Daniel JUNCADELLA
Mercedes-AMG
HWA
58:02.678
+47.909
40
16.
Philipp ENG
BMW
RBM
58:08.979
+54.210
40
17.
Robin FRIJNS
Audi
Abt Sportsline
58:10.984
+56.215
40
18.
Paul di RESTA
Mercedes-AMG
HWA
58:18.809
+1:04.040
40
Průběžné pořadí šampionátu (15/20): 1. Paffett 194, 2. Di Resta 186, 3. Mortara 138, 4. Wittmann 122, 5. Rast 121, 6. Glock 119, 7. Auer 110, 8. Wehrlein 98, 9. Eng 87, 10. Spengler 63...