vydal:
Martin Ševčík
zveřejněno:
13.10.2018, 17:15
počet komentářů:
1
z toho nových:
poslední:
14.10.2018 09:13
Šampionát DTM ukazuje, že snad ani nepotřebuje jiné dějiště pro své závody než německý Hockenheim. Podobně jako v úvodu sezony trať v Bádensko-Württembersku nabídla spektakulární souboje, tentokrát navíc okořeněné faktem, že se rozhoduje o titulu.
Atraktivní sobotní závod vyšperkoval snad překvapivým, ale zaslouženým vítězstvím úřadující mistr Rast. Jezdec Audi se díky historickému pátému triumfu v řadě (!) dostal v šampionátu na dostřel vedoucí dvojici Mercedesu Paffett - Di Resta.
Na začátku závodu se přitom rýsoval úplně jiný průběh. Držitel pole position Auer už v prvním kole pustil před sebe druhého Paffetta, který pak až do 14. kola neohroženě kroužil v čele.
Po zastávce v boxech se však Angličan stal obětí úspěšné strategie Audi, která pomohla Rastovi vpřed. Šampion ročníku 2017 dohnal ztrátu, kterou utrpěl při startu, a v 16. kole již úspěšně útočil na Paffetta. Ten pak před svého německého soupeře marně hledal cestu.
A když už se mu to podařilo, dokázal Rast Angličanovi oplatit stejnou mincí. Tento titánský souboj o prvenství evokoval analogickou bitvu Paffetta s Glockem z ůvodu sezony a něměl být ještě zdaleka u konce.
O jeho pokračování však byl svět okraden zásahem safety caru, který vyjel ve 25. kole, aby maršálům umožnil odklidit trosky Farfusova vozu, ze kterého v Parabolice ulétly levé dveře.
Po následném restartu neměl Rast problém Paffettovi ujet a pro Audi načal druhou stovku triumfů v DTM. “Dnes jsem s vítězstvím vůbec nepočítal," prozradil po závodě. "Můj útok, kdy jsem šel zleva doprava a lehce jsem se dotkl jeho vozu, byl opravdu velmi těsný a na hraně. Ale ten souboj mne obrovsky bavil."
Jezdci Mercedesu tratili po restartu půdu pod nohama a kromě Paffetta, který se nakonec propadl až na čtvrtou pozici, klesal pořadím také druhý stuttgartský aspirant na titul Di Resta. Oba si znovu prohodili pozice v čele šampionátu, Rasta ale mají blíže než kdykoli předtím.
„Jsem frustrovaný z nasazení safety caru,“ pěnil Paffett. „Před ním jsem měl jisté druhé místo a možná i šanci vyhrát. Po restartu byla trať v mnohem horším stavu než před ním. Několik jezdců vylétlo ven a na dráze bylo mnoho špíny.“
Turbulentní závod zažil nováček Frijns. V úvodu vytlačil Di Restu mimo trať a když mu pozici musel vracet zpět, ztratil tím dvě další. V závěru se pak díky čerstvějšímu obutí propracoval až na druhé místo a dokonce dýchal na Rastova záda. Třetí místo si na své oblíbené trati vybojoval Glock z BMW.
201055
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p.
Jezdec
Značka
Tým
Čas
Odstup
Kol
1.
René RAST
Audi
Rosberg
56:59.934
34
2.
Robin FRIJNS
Audi
Abt Sportsline
57:00.288
+0.354
34
3.
Timo GLOCK
BMW
RMG
57:01.790
+1.856
34
4.
Gary PAFFETT
Mercedes-AMG
HWA
57:02.575
+2.641
34
5.
Loïc DUVAL
Audi
Phoenix
57:05.070
+5.136
34
6.
Mike ROCKENFELLER
Audi
Phoenix
57:06.000
+6.066
34
7.
Nico MÜLLER
Audi
Abt Sportsline
57:06.916
+6.982
34
8.
Paul di RESTA
Mercedes-AMG
HWA
57:07.886
+7.952
34
9.
Bruno SPENGLER
BMW
RBM
57:08.643
+8.709
34
10.
Edoardo MORTARA
Mercedes-AMG
HWA
57:09.957
+10.023
34
11.
Pascal WEHRLEIN
Mercedes-AMG
HWA
57:10.935
+11.001
34
12.
Philipp ENG
BMW
RBM
57:11.587
+11.653
34
13.
Jamie GREEN
Audi
Rosberg
57:12.233
+12.299
34
14.
Daniel JUNCADELLA
Mercedes-AMG
HWA
57:12.964
+13.030
34
15.
Joel ERIKSSON
BMW
RBM
57:13.334
+13.400
34
16.
Marco WITTMANN
BMW
RMG
45:35.550
-7 kol
27
17.
Augusto FARFUS
BMW
RMG
41:01.858
-9 kol
25
18.
Lucas AUER
Mercedes-AMG
HWA
-19 kol
19
Průběžné pořadí šampionátu (19/20): 1. Paffett 239, 2. Di Resta 233, 3. Rast 224, 4. Wittmann 143, 5. Glock 143, 6. Mortara 140, 7. Auer 121, 8. Wehrlein 108, 9. Eng 98, 10. Rockenfeller 87...