Dvojnásobný šampion Wittmann se jako první zapsal do letošní listiny vítězů. Sobotní pole position se mu podařilo přetavit ve vítězství systémem start-cíl. Smolařem závodu se naopak stal Rast, jenž jako jediný představoval hrozbu pro Wittmannův triumf, ale musel kvůli technickým potížím odstoupit ze závodu šest kol před jeho koncem.
Stejně jako v kvalifikaci čekaly na jezdce znovu náročné podmínky v podobě deštivého počasí, velmi nízkých teplot a nízké viditelnosti. Na trati bylo tolik vody, že ředitelství závodu předepsalo tři zaváděcí kola!
Wittmann po startu vedení uhájil a budoval si náskok, následován trojicí jezdců Audi Frijnsem, Rockenfellerem a Rastem. Posledně jmenovaný byl ze zástupců Ingolstadtu jednoznačně nejrychlejší a po 15 kolech už jej měl Wittmann přímo za zády.
Rychlostí soupeře, který zvítězil v posledních šesti závodech, se však jezdec BMW nenechal rozhodit a v klíčových okamžicích si dokázal prvenství zabezpečit. Změnit to mohla zastávka v boxech, ale té se Rast už nedočkal, neboť jej v osmadvacátém kole zradila převodovka.
Po Rastově odstoupení už nebyl nikdo, kdo by dokázal Wittmanovi odepřít jeho dvanáctý triumf v DTM, pro který si dojel s téměř čtrnáctisekundovým náskokem před druhým Rockenfellerem. Stupně vítězů zkompletoval s odstupem dalších 21 sekund Frijns.
Raketový start se podařil Glockovi, který se dostal z osmého na páté místo ještě před první zatáčkou. Tam jej ale zastavil kontakt s Rastem. Glock se po kolizi zachránil ukázkovou piruetou a pokračoval v závodě na dvanácté pozici. Cílovou čáru pak proťal jako čtvrtý.
Aston Martin nedokázal zopakovat senzaci z kvalifikace, nicméně si připsal alespoň body za Juncadellovo deváté místo. Ve hře byl ale lepší výsledek. Až do osmého kola Di Resta statečně držel pátou příčku, pak se ale začal propadat a po zastávce v boxech musel kvůli problémům s brzdami vzdát. Tou dobou měl už britský výrobce navíc v garáži také Habsburgův stroj, který zastavila závada na motoru.
Hned dvěma nováčkům se podařilo v prvním závodě bodovat. Podobně jako v kvalifikaci se mezi zelenáči nejlépe dařilo šestému Van Der Lindemu z BMW. Fittipaldi ze zákaznického týmu WRT dojel desátý.
Výsledky závodu (po 34 kolech):
p.
Jezdec
Značka
Tým
Čas/Odstup
Kol
1.
Marco WITTMANN
BMW
RMG
1:03:30.158
34
2.
Mike ROCKENFELLER
Audi
Phoenix
+13.727
34
3.
Robin FRIJNS
Audi
Abt Sportsline
+34.681
34
4.
Timo GLOCK
BMW
RMG
+37.407
34
5.
Loïc DUVAL
Audi
Phoenix
+1:03.383
34
6.
Sheldon VAN DER LINDE
BMW
RBM
+1:05.453
34
7.
Bruno SPENGLER
BMW
RBM
+1:13.886
34
8.
Nico MÜLLER
Audi
Abt Sportsline
+1:29.780
34
9.
Daniel JUNCADELLA
Aston Martin
R-Motorsport
+1:30.322
34
10.
Pietro FITTIPALDI
Audi
WRT
+1:31.873
34
11.
Jake DENNIS
Aston Martin
R-Motorsport
+1:36.899
34
12.
Jamie GREEN
Audi
Rosberg
+1 kolo
33
13.
Joel ERIKSSON
BMW
RBM
+1 kolo
33
14.
Philipp ENG
BMW
RBM
+1 kolo
33
15.
Jonathan ABERDEIN
Audi
WRT
+1 kolo
33
16.
René RAST
Audi
Rosberg
+6 kol
28
-
Paul di RESTA
Aston Martin
R-Motorsport
DNF
17
-
Ferdinand von HABSBURG
Aston Martin
R-Motorsport
DNF
2
212731
Zdroj: FORMULE.cz
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.