Toyotě znovu patřilo 24 hodin v Le Mansu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
2 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Znovu se ukázalo, že ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mansu nesmí mít nikdo nic za definitivní. Posádka toyoty se startovním číslem 7 ve složení Mike Conway, Kamuj Kobajaši a José María López už vypadala jako téměř jistý vítěz. Defekt pneumatiky hodinu před koncem však znamenal konec nadějí. Jako první projel cílem Kazuki Nakadžima a s ním se radovali i jeho kolegové z toyoty číslo 8 Fernando Alonso a Sébastien Buemi. Obhájili tak loňské prvenství a současně vybojovali titul mistrů světa. Alonso se tak stal po soutěžákovi a rallyekrosaři Petteru Solbergovi druhým člověkem, který triumfoval ve dvou různých globálních šampionátech FIA. Toyota číslo 7 se dlouho držela v čele, vítězství se ale nedočkala Osmička se přitom předtím do čela dostala jen na krátký čas v noci a na sedmičku ztrácela již dvě minuty. Boj o třetí místo se stal záležitostí stájí SMP a Rebellion. Nakonec uspěl prvně jmenovaný tým s vozem číslo 11 (Petrov – Aljošin – Vandoorne). Využil potíží, do kterých se v ranních hodinách dostal do té doby skvěle jedoucí rebellion číslo 3 (Laurent – Berthon – Menezes). Ten se nakonec propadl až za sesterský prototyp číslo 1 (Jani – Lotterer – Senna). Kategorii LMP2 ovládl Signatech – Alpine (Lapierre – Negrao – Thiriet). Oreca brala zbylá místa na stupni vítězů díky trojicím Tung – Richelmi – Aubry a Perrodo – Vaxivier – Duval. Dlouho to ovšem vypadalo, že nikdo nemá na G-Drive-Aurus Rusinova, Van Uiterta a Vergneho. Po rutinní zastávce se ale nepodařilo vůz nastartovat. Slovenská ekipa ARC Bratislava pod vedením Mira Konopky bohužel závod nedokončila. Pro ruský SMP je třetí místo velkým úspěchem Neskutečnou řežbu v GTE-Pro pro sebe rozhodli papíroví outsideři z AF Corse-Ferrari Pier Guidi, Calado a Serra. Šance favorizované corvetty J. Magnussena, Garcii a Rockenfellera zhasly dnes dopoledne po nárazu do bariéry. Na borce z Maranella nestačila ani tovární porsche (Lietz – Bruni – Makowiecki, respektive Pilet – Bamber – Tandy), která se musela spokojit s druhou a třetí příčkou. Rebellion se nakonec na pódium nedostal V amatérské skupině GTE-Am odrazil ford Keatinga, Bleekemolena a Fragy závěrečný nápor porsche, pilotovaného Bergmeisterem, Lindseyem a Perfettim. Výsledky: 1. Buemi -Nakadžima – Alonso (Toyota Gazoo Racing, Toyota TS050 Hybrid) 385 kol 2. Conway – Kobajaši - López (Toyota Gazoo Racing, Toyota TS050 Hybrid) +16,972 3. Petrov – Aljošin – Vandoorne (SMP Racing, BR Engineering BR1 - AER) -6 kol 4. Jani – Lotterer – Senna (Rebellion Racing, Rebellion R13 - Gibson) -9 kol 5. Laurent – Berthon - Menezes (Rebellion Racing, Rebellion R13 - Gibson)-15 kol 6. Lapierre – Negrao – Thiriet (1. v LMP2, Signatech Alpine Matmut, Alpine A470 - Gibson) -17 kol 7. Tung – Richelmi – Aubry (2. v LMP2, Jackie Chan DC Racing, Oreca 07 - Gibson) -18 kol 8. Perrodo – Vaxiviere – Duval (3. v LMP2, TDS Racing, Oreca 07 - Gibson) -19 kol 9. Hanson – Albuquerque - Di Resta (4. v LMP2, United Autosport, Ligier JSP217 - Gibson) -20 kol 10. Lafargue – Chatin -Rojas (5. v LMP2, IDEC Sport, Oreca 07 - Gibson) -21 kol 20. Pier Guidi - Calado - Serra (1. v GTEPro, AF Corse, Ferrari 488 GTE EVO) -43 kol 32. Keating – Bleekemolen – Fraga (1. v GTEAm, Keating Motorsports, Ford GT) - 51 kol Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama