clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Toyotě znovu patřilo 24 hodin v Le Mansu

vydal: Marek Chvála
zveřejněno: 16.6.2019, 16:00

počet komentářů: 2
z toho nových:
poslední: 17.6.2019 15:24


Znovu se ukázalo, že ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mansu nesmí mít nikdo nic za definitivní. Posádka toyoty se startovním číslem 7 ve složení Mike Conway, Kamuj Kobajaši a José María López už vypadala jako téměř jistý vítěz. Defekt pneumatiky hodinu před koncem však znamenal konec nadějí.

Jako první projel cílem Kazuki Nakadžima a s ním se radovali i jeho kolegové z toyoty číslo 8 Fernando Alonso a Sébastien Buemi. Obhájili tak loňské prvenství a současně vybojovali titul mistrů světa. Alonso se tak stal po soutěžákovi a rallyekrosaři Petteru Solbergovi druhým člověkem, který triumfoval ve dvou různých globálních šampionátech FIA. 

Toyota číslo 7 se dlouho držela v čele, vítězství se ale nedočkala

Osmička se přitom předtím do čela dostala jen na krátký čas v noci a na sedmičku ztrácela již dvě minuty.

Boj o třetí místo se stal záležitostí stájí SMP a Rebellion. Nakonec uspěl prvně jmenovaný tým s vozem číslo 11 (Petrov – Aljošin – Vandoorne). Využil potíží, do kterých se v ranních hodinách dostal do té doby skvěle jedoucí rebellion číslo 3 (Laurent – Berthon – Menezes). Ten se nakonec propadl až za sesterský prototyp číslo 1 (Jani – Lotterer – Senna).

Kategorii LMP2 ovládl Signatech – Alpine (Lapierre – Negrao – Thiriet). Oreca brala zbylá místa na stupni vítězů díky trojicím Tung – Richelmi – Aubry a Perrodo – Vaxivier – Duval. Dlouho to ovšem vypadalo, že nikdo nemá na G-Drive-Aurus Rusinova, Van Uiterta a Vergneho. Po rutinní zastávce se ale nepodařilo vůz nastartovat. Slovenská ekipa ARC Bratislava pod vedením Mira Konopky bohužel závod nedokončila. 

Pro ruský SMP je třetí místo velkým úspěchem

Neskutečnou řežbu v GTE-Pro pro sebe rozhodli papíroví outsideři z AF Corse-Ferrari Pier Guidi, Calado a Serra. Šance favorizované corvetty J. Magnussena, Garcii a Rockenfellera zhasly dnes dopoledne po nárazu do bariéry. Na borce z Maranella nestačila ani tovární porsche (Lietz – Bruni – Makowiecki, respektive Pilet – Bamber – Tandy), která se musela spokojit s druhou a třetí příčkou.

Rebellion se nakonec na pódium nedostal

V amatérské skupině GTE-Am odrazil ford Keatinga, Bleekemolena a Fragy závěrečný nápor porsche, pilotovaného Bergmeisterem, Lindseyem a Perfettim.

Výsledky:

1. Buemi -Nakadžima – Alonso (Toyota Gazoo Racing, Toyota TS050 Hybrid) 385 kol

2. Conway – Kobajaši - López (Toyota Gazoo Racing, Toyota TS050 Hybrid) +16,972

3. Petrov – Aljošin – Vandoorne (SMP Racing, BR Engineering BR1 - AER) -6 kol

4. Jani – Lotterer – Senna (Rebellion Racing, Rebellion R13 - Gibson) -9 kol

5. Laurent – Berthon - Menezes (Rebellion Racing, Rebellion R13 - Gibson)-15 kol

6. Lapierre – Negrao – Thiriet (1. v LMP2, Signatech Alpine Matmut, Alpine A470 - Gibson) -17 kol

7. Tung – Richelmi – Aubry (2. v LMP2, Jackie Chan DC Racing, Oreca 07 - Gibson) -18 kol

8. Perrodo – Vaxiviere – Duval (3. v LMP2, TDS Racing, Oreca 07 - Gibson) -19 kol

9. Hanson – Albuquerque - Di Resta (4. v LMP2, United Autosport, Ligier JSP217 - Gibson) -20 kol

10. Lafargue – Chatin -Rojas (5. v LMP2, IDEC Sport, Oreca 07 - Gibson) -21 kol

20. Pier Guidi - Calado - Serra (1. v GTEPro, AF Corse, Ferrari 488 GTE EVO) -43 kol

32. Keating – Bleekemolen – Fraga (1. v GTEAm, Keating Motorsports, Ford GT) - 51 kol

Zdroj: FORMULE.cz

Reklama

Komentáře ke článku

  kpt.Budha - m.reminekposli.to
17.6.2019 15:24
 
Bylo to takové zvláštní, celý závod se vůbec nechytali a najednou hodinu před cílem defekt, který teda úplně patrný nebyl. Nicméně tu jednu zastávku v pohodě ustáli a zůstali vpředu, tak byl zahlášený druhý defekt a pořadí se otočilo. Opět auto nijak moc nevypadalo, že by kulhalo. Ale hlavně to bylo hodinu před koncem, při obou zastávkách tankovali. Takže když Alonsovci museli ještě jednou dotankovat, myslel jsem, že to nakonec dojedou tak nějak spravedlivě. A přesto jeli znovu do boxů dotankovat, aby se Alonsovci přeci jenom na první místo překulili. Rádiová komunikace dovézt auto do cíle, neútočit, to už byla jen třešnička. Nicméně určitě to jsou jen konspirační teorie, byla to jen obyčejná závodnická smůla
 

 

 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama