Bottas těsně porazil Hamiltona, Leclerc Vettela |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Páteční odpoledne znamenalo návrat do starých kolejí. Mercedesy v kvalifikačním režimu opět nenašly přemožitele, byť ztráta Ferrari nebyla zase tak propastná. Red Bull už zase figuroval na pozici třetího vzadu, přičemž mu na záda dýchal McLaren. V Silverstone stoupla teplota na příjemných 22 stupňů. Vítr se postupně uklidňoval, i nadále však hrozil déšť. Asfalt se zahřál na 38 stupňů. Do druhého tréninku nastoupil i Räikkönen, který dopoledne uvázl na trati. Alfa Romeo bez dalšího upřesnění uvedla, že příčina se nacházela v oblasti pohonné jednotky. Finský veterán se také jako první vydal na dráhu a zaznamenal referenční čas 1:31,86. V čele byl vystřídán Kvjatem a ten zase Norrisem (1:28,33). Začínalo se vesměs na středních pneumatikách, Racing Point však použil tvrdé a Williams měkké. Favorité, jako obvykle, nikam nepospíchali. Charles Leclerc znovu porazil svého zkušenějšího kolegu Uplynulo dvacet minut a mercedesy daly o sobě vědět. Stále na „mediálkách“ se Bottas dostal na 1:27,19. Hamiltona (+0,81) však na čtvrté místo odsunuli Verstappen (+0,56) a Leclerc (+0,61). Vettelův pokus skončil masivním vyjetím z dráhy, kromě zdržení naštěstí žádná jiná škoda nevznikla. Bottas se posunul na 1:27,031, za něj se zařadili Verstappen (+0,57) a namlsaný Gasly (+0,63). Jiní naopak hasili svoje chyby. Patřil k nim také Hamilton, který byl příliš optimistický v nájezdu do zatáček Becketts a Chapel. Do problémů upadli rovněž Kubica a Albon. Verstappen hlásil silnou přetáčivost ve čtvrté zatáčce a žádal, aby se při zastávce v boxech přenesl větší výkon na zadní nápravu. Jediným, kdo neměl na svém kontě ani kolo, byl jednoznačný smolař dne Grosjean. Po dvou dopoledních incidentech teď na jeho voze opravovali netěsnost v systému hydrauliky. Po půl hodině vykrystalizovalo pořadí Bottas (1:26,78), Verstappen (+0,78), Gasly (+0,88), Leclerc (+0,95), Vettel (+1,05), Hamilton (+1,22), Norris (+1,25) a Hülkenberg (+1,43). Schylovalo k hromadnému přezouvání na nejměkčí alternativu obutí a simulaci kvalifikace. Ta měla dát první objektivnější pohled na skutečné rozložení sil. McLaren se na domácí půdě zdá být ve skvělé formě Mercedesy měly jednoznačně nos vpředu. Na Hamiltonových 1:26,79 odpověděl Bottas časem o šest setin lepším. Další příčky patřily Leclerkovi (+0,19) a Vettelovi (+0,44). Více už zaostávaly red bully, přičemž Gasly znovu porážel Verstappena. Do nejlepší desítky se dále nastěhovaly oba mclareny, konečně zklidněný Albon a také, k nemalé radosti těžce zkoušeného Haasu, Magnussen. Bohužel Dán se v ní udržel jen chvilku a byl vytlačen Pérezem. Hamilton to zkusil ještě jednou. Byl nejrychlejší v prvním sektoru, jenže v Becketts se zase neudržel ve stopě. Ricciarda trápilo vzpouzející se auto, Grosjean se po 40 minutách čekání konečně zapojil do akce. Předčasně naopak skončil Russell, z jehož převodovky vytékal olej. Rádiová komunikace napovídala, že ve stoprocentní kondici není ani Bottasův vůz. Zůstával v péči mechaniků, kteří měnili zapalovací svíčku, zatímco Hamilton se již pustil do zdolávání dlouhých úseků. Na ojetých měkkých gumách se pohyboval kolem 1:31,5, zatímco Verstappen osciloval kolem 1:32. Když obhájce titulu přešel na použité střední pneumatiky, zrychlil těsně nad hranici 1:30. Ricciardovo martýrium skončilo čtvrt hodiny před koncem, kdy renault definitivně vypověděl poslušnost. Po opravě se ale vrátil Bottas. Zařadil se zhruba na Hamiltonovu úroveň. Ostatní byli znatelně pomalejší, a to na měkčí směsi. Verstappen kroužil v průměru za 1:31,5, Vettel za 1:32,7 a Leclerc za 1:32,9. Ve finiši se ještě Vettel, Leclerc a Gasly dostali pod 1:32, i tak byla ale převaha Mercedesu zjevná.
Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama