clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Lotus Evija má 1,5 MW

vydal: Vladimír Rybecký
zveřejněno: 17.7.2019, 02:10

počet komentářů: 0


Britský výrobce sportovních automobilů Lotus odhalil svůj první čistě elektricky poháněný hyperautomobil. Jde o první vozidlo, které bylo vyvinuto už pod vedením čínské společnosti Geely, která v roce 2017 získala kontrolu nad Lotusem.

Lotus Evija

Lotus Evija se má vyrábět v továrně firmy v Hethelu ve východní Anglii. Jeho produkce bude omezena na pouhých 130 vozů, které budou vyráběny od roku 2020. Vůz bude stát od 1,7 milionu liber (48,15 milionu korun). Zájemci budou zařazeni do pořadníku po složení zálohy ve výši 250 000 liber (7 milionů korun).

Evija bude nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem na světě, protože jí pohánějí čtyři elektromotory poskytující kombinovaný výkon 1471 kW (2000 k) a točivý moment 1700 N.m. To by mělo tomuto hyperautu umožnit zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než tři sekundy a dosažení maximální rychlosti přesahující 320 km/h.

Lotus Evija

Elektromotory jsou napájeny lithio-ionovým akumulátorem od firmy Williams Advanced Engineering. S kapacitou 70 kWh umožní dojezd 400 kilometrů podle WLTP. Lotus tvrdí, že má „nejrychleji se nabíjející akumulátor na světě“, protože může přijímat nabíjecí výkon až 800 kW. Díky tomu se nabije za devět minut. Jenže nabíjecí jednotky s takovým výkonem nejsou dostupné. Nejrychlejší dostupná nabíječka má výkon 350 kW. Na té se Evija nabije na 80 % kapacity za 12 minut.

Impozantní výkony vozu jsou dány i ultralehkou uhlíkovou nosnou skořepinou o hmotnosti 129 kilogramů. To pomohlo snížit hmotnost tohoto hypercaru na 1680 kilogramů.

Lotus Evija

Lotus Evija bude na trhu soutěžit s hyperauty zatím méně známých výrobců, jakými jsou chorvatský projekt Rimac C Two, čínský Nio EP9 nebo Pininfarina Battista, který využívá technologii Rimac.

Lotus Evija
Lotus Evija
Lotus Evija

Zdroj: AUTONOVINY.cz, Foto: Newspress

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama