clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

IndyCar poprvé testovala na dráze aeroscreen

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 3.10.2019, 00:45

počet komentářů: 1
z toho nových:
poslední: 3.10.2019 09:32


Velký krok směrem k větší ochraně jezdců učinila ve středu IndyCar. Vítězové Indy500 a šampioni série Will Power a Scott Dixon testovali v Indianapolisu aeroscreen – nový systém ochrany kokpitu složený z průhledné polykarbonátové desky zasazené do titanového rámu. Jde o obdobu zařízení Halo z F1.

Systém vyvinula Dallara ve spolupráci s Red Bullem, který se podobné řešení snažil kdysi prosadit ve formuli 1. Kromě ochrany hlavy jezdce je v něm zabudováno několik vychytávek – na vnější straně jsou vrstvy, které může tým během zastávek v boxech odtrhnout stejně, jako si jezdec odstraňoval vrstvy na hledí přilby. „Sklo“ je potažené antireflexní vrstvou a zevnitř je zabudován systém, který má bránit zamlžování.

Titanový rám je k šasi připevněn na třech místech – dvakrát za hlavou jezdce ke stříšce za kokpitem a jednou uprostřed podvozku vepředu, což má zajistit, že systém odolá i velkému zatížení. To byl problém s původním řešením, které IndyCar testovala. Speciální plexisklo od PPG, která vyrábí kryty kokpitů stíhaček, se právě kvůli absenci rámu neosvědčilo.

Aeroscreen bude povinný od začátku příští sezony. Dixon jej zatím pouze testoval na simulátoru Dallary. Další testy teď budou následovat – 7. října na okruhu Barber Motorsports Park, 15. října na krátkém oválu, kam se série příští rok vrátí, a 5. listopadu na letišti ve floridském Sebringu, což je trať, která připomíná městské tratě. Týmy by jej měly dostat do konce roku.

„Pro změnu slyším rádio, což normálně moc nejde, takže to je docela dobré. A také na přilbu je mnohem menší tlak. Co se výhledu týče, tak to nijak nepřekáží,“ popsal první dojmy Scott Dixon. Zapracovat je podle obou pilotů potřeba hlavně na odtrhávacích vrstvách.

Power uvedl, že je ohromený, jak rychle se všechno podařilo dát dohromady. „Výhled je v pořádku. S brouky a nečistotami, které se na to dostávají, není problém zvládnout celý stint. Na některých věcech se musí zapracovat, ale upřímně jsem rád, že to máme, je to velký posun v bezpečnosti,“ dodal Power s tím, že si myslí, že další formulové série budou následovat.

 

 

 

Zdroj: FORMULE.cz, foto: INDYCAR/LAT USA

Reklama

Komentáře ke článku

  Pet - wing1seznam.cz
3.10.2019 09:32
 
ten původní bezrámový návrh od Red Bullu se mi líbit víc. Ale toto je docela hrůza, zvlášť při pohledu zepředu mě to přijde jak fiakr ze 30. let. To auto pro Indy se mi líbilo vždycky víc než F1, bylo takový ladnější a v jednoduchosti je krása, ale tímto to normálně zabili. Nikdy jsem si nemyslel že to řeknu, ale zlatý halo, i když na všechno si časem člověk zvykne
 

 

 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama