clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Ferrari evidentně ztratilo dech, říká Honda

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 9.11.2019, 10:20

počet komentářů: 0


Není v nátuře Hondy obviňovat soupeře z podvádění, ale ani technický ředitel programu Hondy ve F1 Tojoharu Tanabe nemohl nevidět, že červené vozy neměly na rovinkách v Austinu takovou rychlost, jakou předváděly od Velké ceny Belgie. Snad pouze shodou náhod se to stalo poté, co FIA vydala novou technickou direktivu týkající se spotřeby paliva, která pouze zaceluje díru v té staré.

"Aerodynamický odpor vozu se nedá oddělit od výkonu motoru, takže vidíme, že se rozdíl mezi rychlostí naší a Ferrari zmenšil," nechal se po Velké ceně USA slyšet Tanabe. "Je to zřejmé, ale nedokážeme určit, zda to bylo kvůli motoru nebo šasi. Prostě nebyli tak rychlí, jako v předchozích závodech. Buď tedy změnili něco ve svém nastavení, nebo jim neseděla tato trať. Nevím, bylo pouze vidět rozdíl v rychlosti. Uvidíme, co nám řeknou data z Brazílie a z Abú Zabí, nemůžeme dělat závěry na základě jednoho závodu."

Zahraniční média pracují s verzí, že to byl Red Bull, partner Hondy, kdo FIA navedl na správnou stopu. Údajně chtěl vědět, jestli je v pořádku zvyšovat průtok paliva nad povolenou hranici, když kontrolní senzor zrovna nefunguje správně kvůli "elektronickému šumu". Samozřejmě je to drzá otázka, ale FIA ​​mohla našeptat, kde má v pravidlech díru. Dále se už jenom spekuluje, že ve voze F1 je více než dost elektroniky k úmyslnému potlačení signálu palivového senzoru právě ve chvílích, když je motor nejvíce žíznivý. To by vysvětlilo dominanci Ferrari v kvalifikacích i "tryskový režim" pro souboje v závodech.

Zdroj: planetf1

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama