Forester dostal od Subaru e-Boxer |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Vladimír Rybecký počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Od své premiéry v roce 1997 se Forester postupně propracoval na pozici celosvětově nejprodávanějšího modelu značky Subaru. Celkem se od té doby prodalo 3,76 milionu kusů. Pátá generace si uchovává osvědčený koncept a všechny charakteristické vlastnosti vozů Subaru. Jde ovšem o nově navržený vůz a třetí model postavený na globální platformě Subaru Global Platform (SGP). Globální platforma Subaru zajišťuje jednu z nejlepších úrovní ochrany posádky v daném segmentu. Zvětšení podílu vysokopevnostních ocelí zvýšilo odolnost karoserie při nárazech a současně snížilo hmotnost nosné struktury. Ta absorbuje o 40 % více nárazové energie. Zatím nejprostornější Forester má kvalitně zpracovaný prostorný interiér a všestranný prostor pro zavazadla. Rozvor se prodloužil o 30 mm na 2670 mm. Zůstal zachován průměr otáčení jen 10,8 m. Forester do Evropy přichází s novým poháněcím ústrojím 2,0 MHEV, kombinujícím elektromotor s pro Subaru typickými technologiemi motoru Boxer a symetrického pohonu všech kol Symmetrical AWD. Pohonnou jednotku Subaru e-Boxer tvoří dvoulitrový plochý čtyřválec s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva, který je z 80 % postaven z nových komponentů, a elektromotor umístěný v přepracované převodovce Lineartronic s plynulou změnou převodového poměru (CVT). Vyznačuje se hladším, o 30 % lineárnějším projevem, citlivější akcelerací a lepším dávkováním točivého momentu. Na rozdíl od běžných mildhybridních systémů Subaru e-Boxer kombinuje oba motory tak, aby se přizpůsobil jízdním podmínkám. Je schopen i jízdy na čistě elektrický pohon. Pracuje ve třech jízdních režimech s jízdou na benzin, elektřinu (EV) a využívající oba zdroje současně. Systém e-Boxer nabízí nižší spotřebu paliva při jízdě v městském provozu či v kolonách, kde lze oproti odcházejícímu zážehovému motoru 2,0 L dosáhnout snížení až o 11 %. Při rozjezdu nebo v nízké rychlosti vůz pohání pouze elektromotor. Podle stavu nabití akumulátoru dokáže auto ujet čistě na elektrický pohon až 1,6 kilometru rychlostí do 40 km/h. Při běžné rychlosti se kombinuje zážehový i elektrický motor pro citlivou a hospodárnou akceleraci. Ve vysoké rychlosti vůz pohání jen motor 2,0 L DI Boxer, který zároveň dobíjí akumulátor.
Forester se vyznačuje mimořádnými dovednostmi, mezi něž patří vynikající jízdní vlastnosti a stabilita, schopnost předcházet nebezpečným situacím, citlivější řízení, výjimečně nízké vibrace a vysoký jízdní komfort. Se světlou výškou 220 milimetrů a vynikajícími nájezdovými i přechodovými úhly se Forester může vydat i do terénu. Zdokonalený režim X-Mode nově disponuje dvěma vylepšenými režimy posilujícími terénní schopnosti. Díky nim se dokáže přizpůsobit vlivům nepříznivého počasí a podmínkám na silnici. Nejnovější generace Foresteru je ještě bezpečnější. Disponuje novými bezpečnostními systémy. Součástí standardní výbavy je asistenční systém EyeSight, jehož hlavním prvkem je dvojice kamer monitorující prostor před vozem. Při rozpoznání potenciálního rizika kolize systém řidiče varuje a v krizových situacích je připraven také aktivním zásahem brzd zabránit střetu, případně zmenšit jeho následky. Systém EyeSight je připraven rovněž upozornit řidiče na nechtěné vyjetí z jízdního pruhu a v této situaci mu pomoci aktivním zásahem do řízení se v něm udržet. Mezi další bezpečnostní systémy patří funkce udržení v jízdním pruhu Lane Keep Asisst (LKA), detekce vozidel vzadu Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD), brzdění před překážkou při couvání, boční kamera Side View Monitor a sledování chování řidiče Driver Monitoring System, které ho dokáže upozornit v případě spánku nebo nesoustředění se. Specialita Subaru rozpoznávání obličeje současně umožní nastavit pozici sedadla, vnějších zpětných zrcátek nebo klimatizace podle preferencí konkrétního řidiče. K dispozici je i osmipalcový displej s navigací a nejnovější infotainment. Vylepšená konektivita je kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto. Doporučené ceny začínají na 900 000 Kč včetně DPH za verzi 2,0i-L ES Active MHEV Lineartronic. Zdroj: AUTONOVINY.cz, Foto: Newspress Komentáře ke článku
|
Reklama