clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Škoda Kamiq G-Tec a Škoda Scala G-Tec už v prodeji

vydal: Vladimír Rybecký
zveřejněno: 20.12.2019, 10:30

počet komentářů: 0


Varianty Kamiq a Scala s ekologickými a úspornými motory uzpůsobenými k provozu na zemní plyn, poprvé představené v září na autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu, jsou již k dispozici pro rezervaci. Zákazníci si mohou nové varianty s motorem o výkonu 66 kW (90 k) rezervovat v oficiálním konfigurátoru. U autorizovaných prodejců budou vozy k dispozici v prvním čtvrtletí 2020. Přicházejí exkluzivně ve výbavovém stupni Style s doporučenými základními cenami 462 900 Kč pro kompaktní hatchback Scala G-Tec a 475 900 Kč pro městské SUV Kamiq G-Tec. Příplatek za variantu G-Tec v porovnání se standardní verzí tedy činí 30 000 Kč.

Škoda Scala G-tec

Součástí standardní výbavy verze G-Tec Style jsou například Bi-LED přední světlomety s funkcí adaptivního svícení a přisvěcováním při odbočování, ambientní LED osvětlení, automatická dvouzónová klimatizace Climatronic, TOP LED zadní světla s animovaným ukazatelem směru jízdy, protažené sklo víka zavazadlového prostoru nebo světelný a dešťový asistent.

„Stlačený zemní plyn je vedle elektřiny jedním z alternativních paliv, která jsou pro zákazníky prakticky ihned dostupná a využitelná. Navíc je provoz na CNG výrazně ekonomičtější než u běžných dieselových či benzinových agregátů. Náklady na palivo nepřesahují jednu korunu na kilometr. Právě proto jsme nabídku CNG vozů rozšířili o hatchback Scala a také Kamiq, který se stal prvním SUV značky Škoda s tímto pohonem. Jestliže G-Tec varianta v modelu Octavia je především záležitostí fleetových zákazníků, s novými modely věříme ve větší procento v oblasti privátní klientely,“ vysvětluje výhody nových variant vedoucí marketingu Škoda Auto Česká republika Petr Janeba.

Škoda Scala G-tec

Stlačený zemní plyn (CNG) obsahuje více energie než benzin nebo nafta. Emise CO2 jsou ve srovnání s provozem na benzin nižší o přibližně 20 %. Navíc při jeho spalování vzniká mnohem méně oxidů dusíku a neprodukují se žádné saze. Ekologická bilance se ještě výrazně zlepší, pokud se místo CNG spaluje bioplyn vyrobený z odpadních vod a zemědělských produktů či syntetický plyn. Dále lze ekologickou bilanci zlepšit, pokud se pro výrobu plynu použije elektrická energie z regenerativních zdrojů. Vozidlo na plyn se přitom tankuje podobně jednoduše, rychle a pohodlně jako modely s benzinovým nebo naftovým motorem.

Konstrukce motoru vozů Scala G-Tec a Kamiq G-Tec byla speciálně upravena pro provoz na stlačený zemní plyn. Benzin, který se nachází v dodatečné devítilitrové nádrži, se používá pouze v určených situacích při startování motoru, například po doplnění zemního plynu, protože se mění tlak v nádržích a také se automaticky kontroluje kvalita natankovaného paliva. Celková kapacita tří ocelových nádrží na CNG je 13,8 kilogramu. Díky velmi čistému spalování CNG není nutný filtr pevných částic.

Škoda Scala G-Tec

Zdroj: AUTONOVINY.cz, Foto: Škoda Auto

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama