Dethleffs sází na e-mobilitu |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Vladimír Rybecký počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Německá firma Dethleffs z Isny v Allgäu je přesvědčena, že i v sektoru karavanů a obytných vozidel spočívá budoucnost v elektrickém pohonu - tedy alespoň částečně. Na veletrhu CMT 2020 ve Stuttgartu (11. až 19. ledna) totiž představí své mobilní vize Globevan e.Hybrid a e.home Coco. Globevan e.Hybrid je plug-in hybridní vozidlo založené na základě Fordu Transit. Díky vestavěnému akumulátoru může ujet až 50 kilometrů na čistě elektrický pohon. Jeho zážehový motor Ford EcoBoost 1,0 l slouží jen jako pohon generátoru k nabíjení akumulátoru. Globevan tak může na jedno natankování ujet 500 kilometrů. Celkový systémový výkon kombinace elektrického a spalovacího motoru je 92 kW (126 k). Zákazy vjezdu do center některých měst nebudou pro Globevan e.Hybrid překážkou, protože v nich jej lze provozovat čistě na elektrický pohon. Akumulátor se dobije za 5,5 hodiny z domácí zásuvky nebo za tři hodiny z wallboxu. Generální ředitel společnosti Dethleffs Alexander Leopold k tomu říká: „Jako naše první ehybridní vozidlo jsme zvolili městskou a každodenní verzi automobilu pro volný čas, které je navržen tak, aby s ním bylo možné ujet 50 kilometrů na čistě elektrický pohon. To je vzdálenost, kterou mnozí denně najedou se svým vozidlem hlavně v městské oblasti.“ Cena novinky začíná na 74 999 eurech (1,9 milionu korun). Další elektrifikovaná novinka z Allgäu ještě není tak blízká sériové produkci jako hybridní Globevan. Kultovní karavan Coco ve verzi e.home ještě musí podstoupit řadu testů, než bude definitivně schválen k provozu. Záměrem je poskytnout odpověď na otázku, jak v budoucnu budou elektricky poháněná auta tahat karavany, aniž by došlo k významné ztrátě dojezdu. Ve společnosti Dethleffs našli tuto odpověď: s přívěsem, který má vlastní pohon. Prototyp e.home Coco, postavený na zkoušku, má vlastní pohon se dvěma elektrickými motory a snižuje tak zatížení přívěsu na přípojném zařízení vozidla až na 100 kilogramů. Zdroj: AUTONOVINY.cz, Foto: Dethleffs Komentáře ke článku
|
Reklama