Tomeček se znovu vrací do Afriky |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Vladimír Rybecký počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Tomáš Tomeček se připravuje na čtyřiadvacátý dakarský start, z toho desátý v řadě na Africa Eco Race. Svůj Promet/Czechoslovak Group Team dokonce rozšířil ze čtyř tater na pět. Ambice na špičkový výsledek ale jen trojnásobný vítěz závodu. Už potřetí bude Tomeček sedět v kabině svého závodního kamionu sám bez navigátora, což je světový unikát. Pořadatelé prozradili, že zaznamenali velký nárůst v počtu závodníků v kategorii moto (o 81 % více) a zhruba o čtvrtinu více automobilů, SXS a kamionů. Očekávat lze okolo 150 účastníků z 34 zemí. Tým pořadatelů zůstává stejný - v jeho čele stojí Jean-Louis Schlesser a René Metge. Tomáš Tomeček do soutěže připravil vedle závodní tatry ještě další kamiony. Asistenční vůz dosud doplňovaly dvě tatry v úpravě balai, tedy jakési pouštní odtahovky, které pomáhají organizátorům při zachraňování soutěžících v nesnázích. Tentokrát se do Afriky vypraví dokonce tři tatry balai a kopřivnická flotila bude čítat celkem pět vozů: Nejzajímavější je samozřejmě závodní vůz - původní Tatra 815, kterou si Tomeček hýčká již od roku 2005. Jedná se o plně mechanický soutěžní vůz bez elektroniky, který pohání vzduchem chlazený motor Tatra V12 T3C-930. Má objem 19 l a výkon 515 kW (700 k). Základem podvozku je páteřový rám s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami, které jsou odpruženy vzduchovými vaky. Vůz je vybaven centrálním dohušťováním pneumatik s ovládáním z kabiny. Na každém kole je dvojice tlumičů Reiger. Ty jediné neodpovídají původní koncepci vozu - Tomeček jimi nahradil originální tlumiče až před čtyřmi lety. Ing. Tomáš Tomeček má za sebou 14 účastí v Rallye Dakar a devět v Africa Eco Race. V roce 2018 jako první v historii dokázal dokončit dálkovou soutěž coby jednočlenná posádka závodního kamionu a při Africa Eco Race 2019 totéž úspěšně zopakoval. Rally Dakar vyhrál v roce 1995 jako navigátor, dvakrát byl druhý a jednou třetí. Africa Eco Race vyhrál třikrát (2011, 2012 a 2014), třikrát dojel druhý a dvakrát třetí. Dvakrát vyhrál Rallye Orpi Maroc (2005 a 2006) a Rallye Tunis (2008 a 2012), jednou Baja Deutschland (2004) a Rallye Maroko Shamrock (2009). Dálková rallye Africa Eco Race se zrodila v roce 2008 a následujícího roku nahradila Rallye Dakar v původním prostředí, tedy v Maroku, na území Západní Sahary, Mauritánie a Senegalu. Na začátku ledna 2020 se do Dakaru pod novou značkou pojede už po dvanácté. Tratě by tentokrát měly doznat velkých změn. Pořadatelé ohlásili, že oproti předchozím letům se změní 70 % trasy. Slavnostní start se uskuteční večer v sobotu 4. ledna 2020 v Monaku. Druhý den ráno se bude odplouvat do Maroka - premiérově z italské Savony do Tangeru. Trasa od první etapy 7. ledna povede částmi Maroka a následně mauritánské Sahary, kde se poprvé dostane také do dříve Dakarem proslavené oblasti Tidjikja. Ti úspěšní spatří cíl u Růžového jezera poblíž Dakaru v neděli 19. ledna. Africa Eco Race 2020 bude měřit 6000 kilometrů, z čehož přibližně dvě třetiny budou tvořit měřené úseky.
Kalendář Africa Eco Race 2020 Trasa Africa Eco Race 2020 Zdroj: AUTONOVINY.cz, Foto: Tom Racing Komentáře ke článku
|
Reklama