clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Fiat představil hybridní 500 a Pandu

vydal: Vladimír Rybecký
zveřejněno: 12.1.2020, 00:45

počet komentářů: 0


I v Turíně hledají cesty, jak splnit stále přísnější emisní normy. Řešením je elektrifikace, která se v různé podobě dříve či později dotkne všech modelů značky Fiat. Na novou generaci modelu 500 s elektrickým pohonem si budeme muset počkat do druhého pololetí, i když k vidění zřejmě bude už na březnovém autosalonu v Ženevě. Už nyní ale přichází mild hybridní technologie. Jako první přicházejí na řadu dva nejmenší modely: 500 a Panda.

Fiat 500 Panda Mild hybrid

Oba klíčové modely turínské značky vůbec poprvé v historii dostaly pod kapotu tříválec. V Jižní Americe ho znají už několik let. Evropská verze byla upravena a doplněna o mild hybridní technologii.

Nepřeplňovaný tříválec 1,0 FireFly má objem 999 cm3. Jeho největší výkon je 51 kW (69 k) a točivý moment 92 N.m. K lepší dynamice mu pomáhají elektrická podpora a nová šestirychlostní přímo řazená převodovka. Motor má nepřímé vstřikování benzinu a dnes už málo vídané dva ventily na válec. Časování rozvodu je variabilní s hydraulickým ovládáním, přičemž vačkové hřídele pohání řetěz. Motor má hmotnost jen 77 kg a je uložen o 45 mm níž, takže se mírně snižuje těžiště.

Fiat 500 Panda Mild hybrid

Základem mild hybridní technologie je elektrický motor/generátor integrovaný do standardní 12 V elektrické sítě. S klikovým hřídelem je spojen přes řemenový převod a nahrazuje tradiční alternátor. Většinu času generuje energii, která se ukládá do lithio-ionového akumulátoru. Při akceleraci spalovacímu motoru přidává 3,6 kW (4,9 k) a slouží i jako startér v systému start/stop.

Díky mild hybridní technologii mají malé Fiaty sofistikovaný systém start/stop, který dokáže vypnout motor ještě dřív, než auto úplně zastaví - stačí, aby řidič zařadil neutrál a rychlost klesla pod 30 km/h. Nový systém pohonu plní emisní standard Euro6 Final. Pro studené starty se používá klasický spouštěč.

Fiat 500 Panda Mild hybrid

Model 500 navíc získal novou funkci digitálního přístrojového panelu, která informuje o činnosti mild hybridního systému a o stavu nabití akumulátoru.

Čtyřválec 1,2 Fire se zcela neloučí - zůstane v nabídce ve verzi na propan-butan (LPG).

Fiat 500 Panda Mild hybrid

Zdroj: AUTONOVINY.cz, Foto: Fiat

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama