clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Lopraise připravil o bronz prasklý výfuk

vydal: Marek Chvála
zveřejněno: 15.1.2020, 08:30

počet komentářů: 0


Z českých kamionerů na Rallye Dakar se v deváté etapě znovu nejvíce dařilo Aleši Lopraisovi. Všechny tři naše posádky si i nadále s přehledem udržují umístění v nejlepší desítce.

Loprais opět sahal po bronzové příčce. Dlouho jel třetí za lídrem průběžné klasifikace Andrejem Karginovem a Sergejem Vjazovičem. Těsně před koncem rychlostní zkoušky ho ale zbrzdil prasklý výfuk. „Museli jsme zastavit. Chvilku hrozilo, že nám to vezme veškerý vzduch a zaseknou se brzdy. Ale nakonec to dobře dopadlo a dojeli jsme do cíle,“ oddechl si frenštátský závodník.

Martina Šoltyse nic nepříjemného nepotkalo a mohl se radovat z devátého místa. „První kilometry byly hodně rozbité, opravdu masakr. Měli jsme jeden defekt, ale ten Šiky (palubní mechanik Tomáš Šikola) stačil dofukovat a měnili jsme ho až v neutralizaci. No a druhá část byla zase rychlostní. Před námi jeden kamaz, za námi Macík a letěli jsme všichni sto čtyřicet. Přetahovaná o jeden kilometr, a to mě příliš nebaví,“ povzdechl si pilot tatrovky Buggyra Racingu. 

Další důkaz toho, že Dakar je rájem pro fotografy

Pneumatiky – to je v posledních dnech hlavní trápení Martina Macíka. Iveco Big Shock Racingu kvůli nim pravidelně ztrácí. „Jak to podat slušně? Rovná vypalovačka, v rychlosti 140 kilometrů za hodinu, kde musíš jenom držet nohu na pedálu. A jako teď pokaždé, na 350. kilometru bum, odseparovaný vzorek z gumy. Tentokrát zadní levé. Jeli jsme dál, ale najednou nám neukazoval vzduch a bylo jasné, že nám to tam ušmiklo kabílek. Nešly kontrolky a nefungovala čtyřkolka. Takže jsme zastavili, v menších dunách, kolo vyměnili a rozhodli se, že to dojedeme na zadokolku,“ vylíčil neradostný zážitek Macík. 

Martina Macíka trápí časté defekty

 

Výsledky 9. etapy v kategorii kamionů:

1. Karginov – Mokejev – Leonov (RUS, Kamaz), 2. Vjazovič – Haranin – Zaparoščanka (BEL, MAZ) +3:19, 3. Nikolajev – Jakovlev – Rybakov (RUS, Kamaz) +9:24, 4. Loprais – Pokora – Alkendi (CZ/CZ/SAE, Praga) +9:42, 5. Huzink – Buursen – Roesink (NL, Renault) +9:58…9. Šoltys – Schovánek – Šikola (CZ, Tatra) +13:35, 14. Macík – Tomášek – Švanda (CZ, Iveco) +23:10.

Průběžné pořadí:

1. Karginov – Mokejev – Leonov (RUS, Kamaz), 2. Šibalov – Nikitin – Tatarinov (RUS, Kamaz) +38:35, 3. Vjazovič – Haranin – Zaparoščanka (BEL, MAZ) +1:08:36, 4. Loprais – Pokora – Alkendi (CZ/CZ/SAE, Tatra) +2:14:09, 5. Sotnikov – Achmadějev – Achmetzjanov (RUS, Kamaz) +2:49:29, 6. Macík – Tomášek – Švanda (CZ, Iveco) +3:07:59, 7. Van Kasteren – Rodewald – Snijders (NL/PL/NL, Iveco) +3:46:42, 8. Višněvskij – Novikov – Nevjarovič (BEL, MAZ) +4:26:35, 9. Šoltys – Schovánek – Šikola (CZ, Tatra) +4:49:00, 10. Sugawara – Močizuki – Somemija (J, Hino) +5:02:48.

Zdroj: FORMULE.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Hrdina Podmol i vítězný Loeb - 9.1.2024
Češi i Slováci vedou - 9.1.2024
Loprais prohnal Van Kasterena, Peterhansel vyrovnal Vatanena - 8.1.2024
Ouředníček v úzkých i nadějný Lopraisův začátek - 6.1.2024
Změny u Buggyry na poslední chvíli - 28.12.2023

Reklama