clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Renault přichází s novým Capturem

vydal: Marek Tomíšek
zveřejněno: 15.1.2020, 23:25

počet komentářů: 0


Renault Captur se na trhu ujal poměrně dobře. Od roku 2013, kdy byla uvedena první generace, se prodalo 1,5 milionu kusů včetně Kapturu s K na začátku, který se nabízí v Rusku. Nyní přichází na trh druhá generace tohoto crossoveru a my jsme ji krátce vyzkoušeli.

Začněme ale zvenku. nový Captur je mohutnější jak samotnými rozměry, tak i díky designu karoserie, který jej opticky dělá mohutnějším. Nejvíce narostl v délce, a to o celých 11 centimetrů, což je rozdíl půl třídy. Na délku tak měří 4227 mm, na šířku 1797 mm a výška je 1576 mm. Rozvor činí 2639 mm.

Nový Renault Captur

Vůz nese nový designový styl Renaultu, ale zároveň se hlásí k odkazu úspěšného předchůdce. Kromě toho je u Capturu kladen důraz i na již zmíněné optické zvětšení, takže zvenku vypadá jako větší, než skutečně je. Za zmínku stojí, že full LED světlomety, které výrazně přispívají celkovému dojmu, má již v základu.

Uvnitř lze mít digitální přístrojový štít, jehož funkce a vzhled se dají podle požadavků řidiče upravovat. Je sedmipalcový, stejně jako středový displej, který je orientovaný netradičně na výšku. Je ovšem přehledný a poměrně dobře citelný i ve slunečném počasí.

Nový Renault Captur

Interiér je zaměřen na praktičnost. Zvětšil se díky nárůstu vnějších rozměrů a sami jsme si ověřili, že působí prostorně a poměrně vzdušně. Zároveň ale nabízí i spoustu odkládacích prostor, které v součtu mají objem úctyhodných 27 litrů. Zavazadlový prostor se může měnit podle posunutí zadních sedaček. Benzinová verze má objem 422-536 litrů a dieselové motorizace pak 406-520 litrů.

Pod kapotou může mít Captur různé benzinové motorizace, kterými jsou litrový tříválec TCe 100 o 75 kW a třináctistovka ve verzích TCe 130 a TCe 155, přičemž číslovka v označení ukazuje na výkon v koních. Prostřední motorizace může být i ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. Nejvyšší už je pouze v kombinaci s automatem.

Nový Renault Captur

Naftový motor je v nabídce jeden, a sice patnáctistovka dCi 115 o výkonu 85 kW, která je k dispozici se šestistupňovým manuálem i sedmistupňovým automatem EDC. Do budoucna přibude i plug-in hybridní motorizace E-TECH 160, která se tak stane nejvýkonnější. Bude spojovat atmosférickou šestnáctistovku s elektromotorem.

Pro uložení elektrické energie slouží akumulátor o kapacitě 9,2 kWh, který by měl zajistit čistě elektrický dojezd až 50 kilometrů v kombinovaném cyklu WLTP a dokonce 65 kilometrů v městském režimu WLTP. Plug-in hybrid přijde pravděpodobně na trh někdy v polovině letošního roku.

My jsme měli možnosti krátce vyzkoušet Captur s motorem TCe 130 a převodovkou EDC. Při spíše klidné jízdě jsme zkoušeli hlavně spotřebu, nicméně i tak bylo cítit, že motor jde ochotně za plynem. Pro pohodovou jízdu je výkon naprosto dostačující a naopak umožňuje i svižnější rozjezd, když je to potřeba. I převodovka řadí dobře a plynule. Po dvacetikilometrovém okruhu, z nějž polovinu tvořila Praha a druhou polovinu okresky, ukázal palubní počítač spotřebu 5,7 l/100 km, přičemž motor tohoto auta byl úplně syrový. 

Nový Renault Captur

Při takto klidném stylu jízdy nebylo možné prověřit dynamiku a jízdní vlastnosti v zatáčkách. I tak ale byla z podvozku a řízení cítit jistota, která je minimálně při tomto stylu jízdy naprosto dostačující. Podvozek zároveň zvládá běžné nerovnosti poměrně komfortně a až o větších (například příčný práh) dá posádce výrazněji vědět.

V Capturu najdeme i spoustu technologických vychytávek, které se obecně nazývají Easy Drive a dělí se do skupin bezpečnost, parkování a řízení. Nás zaujala hlavně funkce, která hlídá odstup od předchozího vozidla a v sekundách jej neustále zobrazuje řidiči. Barvami pak ukazuje, zda je to v pořádku, nebo zda je potřeba nechat bezpečnější vzdálenost.

Nový Renault Captur

Renault Captur se prodává ve dvou výbavách, Zen a Intens. Zen se základním litrovým tříválcem vyjde na 390 000 Kč, přičemž při současné zaváděcí ceně je ještě o 10 000 levnější. Při odkupu starého auta lze obdržet slevu ještě dalších 15 000, takže v takovém případě se dostaneme na 365 000 Kč.

Nový Renault Captur

 

 

Zdroj: AUTONOVINY.cz, Foto: Renault, foto: Tomáš Devera

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama