Renault také věří, že spalovací motory ještě nekončí |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Šéf motorů F1 Renaultu se v rozhovoru pro Auto Motor und Sport dotkl dvou zajímavých témat. První je rozdělení zdrojů mezi vývojový program současného vozu a program pro rok 2021. Potvrzuje, že rozpočet pro letošní sezonu byl okleštěn. "Snad neprozradím příliš, když řeknu, že 50 % našich zdrojů již teď směřuje do programu 2021," řekl Rémi Taffin. Z pohledu motorů se toho ale v roce 2021 moc nezmění, hlavně se budou přizpůsobovat nové generaci vozů. Nová generace motorů by mohla mít premiéru v roce 2025 a Pat Symonds, technický ředitel Formule 1, nedávno řekl, že by se mohlo přejít na dvoutaktní motory přizpůsobené spalování alternativních paliv. "Mnoho lidí tvrdí, že spalovací motory jsou již jednou nohou v hrobě, ale podle mě mají ještě dlouhou budoucnost," míní Taffin. "Podívejte na náš současný motor. Odvedli jsme skvělou práci v oblasti efektivního využívání paliva. Problém tkví pouze v tom, že zprávu o tomto úspěchu nedokážeme dost dobře prezentovat světu. Současné motory přitom nejsou efektivní pouze díky jejich hybridní části. Velký pokrok jsme dosáhli i v oblasti spalování, ale málokdo o tom ví. Ohledně budoucnosti se musíme rozhodnout, zda chceme posílit hybridní část, nebo se raději zaměříme na zelené palivo." Motor F1 bude potřebovat výfuk i po roce 2025. Zdroj: grandprix Komentáře ke článku
|
Reklama