Do hor s potřebnou výbavou a zkontrolovaným autem |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Na přelomu ledna a února mnoho rodin s dětmi využije souběhu pololetních a jarních prázdnin k cestě za lyžovačkou. K tomu, aby putování neskončilo předčasně, je třeba dodržet několik základních pravidel. Auto musí být ve výborném technickém stavu, protože se dá očekávat, že dostane opravdu zabrat. Vyplatí se nechat si v servisu prověřit geometrii, tlumiče, kapacitu akumulátoru, brzdy a zároveň doplnit provozní kapaliny. Do tuhých mrazů se určitě hodí řidší olej, který za studena lépe promazává. Základem je mít v chladiči nemrznoucí směs, která by měla být účinná alespoň do - 30 °C. U ostřikovačů je zapotřebí se nejprve zbavit letní varianty a pak dolít kompletně zimní. Na zimních pneumatikách musí být vzorek o minimální hloubce čtyři milimetry Ve vozidle nesmějí chybět smetáček a lopatka na sníh, škrabka na led, rozmrazovač zámků, silikonový olej na těsnění dveří a zavazadelníku, teplá deka, termoska s čajem a léky. V neposlední řadě zkontrolujeme množství paliva v nádrži. V České republice od 1. listopadu platí povinnost používat zimní pneumatiky s označením M + S, pokud se na komunikaci nacházejí souvislá vrstva sněhu, led či námraza, nebo lze tento stav předpokládat. Výška vzorku je předepsána na minimálně čtyři milimetry na všech čtyřech kolech. Vyloženým hazardem je odjet do vysokohorských regionů bez sněhových řetězů. Neskladná zavazadla, například lyže, není vhodné převážet volně položené v interiéru. Doporučit nelze ani jejich uchycení na střeše pouhými rychloupínáky. Nejlepším řešením je použití střešního boxu. Jestliže ovšem mezi jeho stěnami a převáženými věcmi vznikají větší mezery, přistoupíme k přichycení předmětů pomocí popruhů. Zdroj: Autoklub ČR Komentáře ke článku
|
Reklama