clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Některé velké ceny už nečeká dlouhá budoucnost

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 4.2.2020, 09:35

počet komentářů: 0


Chase Carey, výkonný ředitel formule 1, nabízí svůj pohled na budoucnost kalendáře velkých cen. Má mnoho nových zájemců a kalendář nelze nafukovat každý rok, takže některé tratě zřejmě budou muset udělat místo jiným.

"V této oblasti je poptávka opravdu velká," pochlubil se Carey v rozhovoru s analytikem Wall Street. "Máme nabídky z celého světa. Máme plný kalendář a víceleté smlouvy, takže možnosti jsou omezené, ale ještě zbylo pár nevyužitých možností. Dvaadvacet závodů je dost, ale jsem si jist, že ještě pár dalších bude možné přidat. Hledáme dlouholetá partnerství. S tímto vědomím přidáváme nové závody a s některými konkrétními se asi rozloučíme. Zdědili jsme několik kontraktů, které nejsou zcela v souladu s tím, co my pokládáme za přínosné."

Ztráta okruhu nemusí nutně znamenat vyškrtnutí velké ceny. V Brazílii stále běží spor São Paulo versus Rio de Janeiro a podobně to vypadá ve Španělsku, kde Katalánský okruh loni zajistil finance pouze na jednoroční prodloužení smlouvy, což není v souladu s politikou dlouholetých partnerství.

"Všichni chceme, aby velká cena zůstala v Barceloně," řekl nedávno šéf okruhu Vincenc Abuilera. "Abychom mohli pokračovat, budeme potřebovat pomoc. Opět nás čekají těžká jednání s Liberty Media, ale vždy jsme k nim byli upřímní."

Šance se ale chce chytit okruh v Jerezu, na kterém se VC Španělska konala v 80. a 90. letech minulého století. Trať ležící v Andalusii se může spolehnout na podporu města Jerez de la Frontera. Licenci Grade 1 má, otázkou je rychlost, s jakou by se dala vylepšit infrastruktura v okolí okruhu.

Obnovený zájem o získání velké ceny avizuje jiná španělsky mluvící země - Argentina. Její nový ministr sportu a turistiky se nechal slyšet, že rád podpoří návrat nejrychlejších vozů do Buenos Aires. A v roce 2023 prý bude třeba udělat místo také pro Saúdskou Arábii, která se již pustila do výstavby okruhu.

São Paulo a Barcelona aktuálně nedokáží zaručit dlouhodobou stabilitu

Zdroj: racefans,motorsportweek,f1i, Foto: archiv

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Příští sezona začne v Austrálii - 17.4.2024
Před sezonou IndyCar: Vrací se Milwaukee a Nashville - 6.3.2024
Madrid získal VC Španělska - 23.1.2024
Formát sprinterských víkendů se změní - 29.11.2023
Zisk titulu vidělo pouze 39 tisíc diváků - 18.11.2023

Reklama