Polovina šoférů špatně používala směrovky |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Společnost Dekra Accident Research uskutečnila v loňském roce výzkum chování řidičů na německých kruhových objezdech, odbočkách z komunikací, křižovatkách s hlavní silnicí v přímém směru i se zakřivením a na dálnicích. Z pěti a půl tisíce vozidel jich jen polovina správně používala směrové ukazatele. Výsledky se však výrazně lišily podle dopravní situace. Zatímco na dálnici to bylo 67 %, při odbočování z hlavní pozemní komunikace pouze 22 %. Ukázněnější v tomto směru byly ženy (53 %) než muži (45 %). Z hlediska typu automobilu si nejčastěji v souladu s předpisy počínali šoféři náklaďáků (62 %).
Důležitá je i správná poloha rukou na volantu
„Obávám se, že u nás by podobný průzkum vyšel mnohem hůře,“ komentuje výsledky Martin Bednář, manažer preventivního projektu Nehodou to začíná a dopravní expert z českého zastoupení společnosti Dekra. „Schopnost dávat znamení podle potřeby správně a včas, zejména o změně směru jízdy, ale i přiměřeně reagovat na ta od ostatních účastníků provozu na pozemních komunikacích, je jedním z mnoha bodů, které hodnotí komisař během závěrečné zkoušky pro zisk řidičského průkazu. Podobné je tomu, pokud jde o kontrolu funkce směrových světel před jízdou a správné držení volantu. Poloha rukou na volantu ve třičtvrtě na tři totiž vede ke snadné obsluze ovládací páčky pod ním. V takovém případě stačí drobný pohyb prstem.“ Zatímco má řidič stabilní kontakt s volantem, je připraven provádět další úkony. Moderní automobily navíc nabízejí komfortní trojblik malým dotykem. Proto je velmi zvláštní, že se mnohým motoristům nechce blikat, a to zvlášť s přibývající praxí. Zdroj: Dekra Komentáře ke článku
|
Reklama