Vnějším zrcátkům zvoní umíráček |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Lexus představí na autosalonu v Ženevě technologii digitálních vnějších zpětných zrcátek. Je prozatím určena pro hybridní sedan ES 300h. Systém nahrazuje klasická vnější zpětná zrcátka kompaktními kamerami s vysokým rozlišením, propojenými s displeji v kabině. Ty omezují nebo zcela eliminují slepý úhel výhledu a automaticky se přizpůsobují tak, aby zprostředkovaly rozšířené zobrazení v situacích, kdy vozidlo zatáčí nebo couvá. Díky ergonomickému řešení může řidič lépe kontrolovat situaci kolem vozu při menším natáčení hlavy do strany. Dvě pětipalcové barevné obrazovky jsou zabudovány v základně předních sloupků. Kamery jsou vestavěny do štíhlých aerodynamických pouzder a opatřeny vestavěným vyhříváním, které zamezuje zamrzání nebo zamlžování. Navíc jsou umístěny tak, aby obraz neblokovaly dešťové kapky nebo sníh. Obrazovka je ve stejné výši, jako bývala klasická zrcátka V případě potřeby může šofér zapnout funkci odmlžování tlačítkem na přístrojové desce. Zařízení dále disponuje luminiscenčním detektorem, který v noci potlačuje oslňování od světlometů vzadu jedoucích aut. Při aktivaci ukazatele směru nebo zařazení zpátečky se digitální zpětná zrcátka samočinně přepnou do režimu rozšířeného zobrazování oblasti podél automobilu a za ním, čímž eliminují slepý úhel výhledu. Na změnu způsobu zobrazení upozorňuje ikonka v rohu displeje. Během parkování jsou do obrazu doplňovány referenční vodící čáry, ukazující vzdálenost 20 a 50 centimetrů od zadního nárazníku, respektive 50 centimetrů podél obou boků. Na komunikaci mimo město pak čáry v rychlosti do 70 km/h znázorňují pět, deset nebo patnáct metrů ve směru jízdy. Při vyšší rychlosti to je pět, deset, patnáct a třicet metrů. Zdroj: Lexus Komentáře ke článku
|
Reklama