clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Rozdělovací modul místo diferenciálu

vydal: Marek Chvála
zveřejněno: 19.2.2020, 14:15

počet komentářů: 0


Opel oznámil, že nová Insignia GSi se po své lednové bruselské premiéře objeví v dubnu rovněž na českém trhu.

Bude dodávána s přeplňovaným zážehovým dvoulitrem o výkonu 169 kW/230 koní, přenášeným přes devítistupňovou automatickou převodovku na všechna kola prostřednictvím systému Twinster. Podle metodiky NEDC činí spotřeba ve městě 8,9 l/100 km, mimo obec 5,8-5,9 l/100 km a kombinovaná 6,9-7,0 l/100 km. Emise CO2 nemají překročit úroveň 161-163 g/km. V případě normy WLTP dosahuje kombinovaná spotřeba 8,3-8,8 l/100 km, emise CO2 pak 193-205 g/km. 

Opel Insignia GSi se v České republice začne prodávat v dubnu

U zmíněné technologie Twinster zcela odpadá mechanické propojení zadních kol. Namísto konvenčního diferenciálu je vzadu rozdělovací modul s dvojicí elektronicky ovládaných spojek. Ve zlomcích sekundy se spíná pravá či levá a točivý moment tak míří – vektoruje - ke kolu s lepší trakcí či tam, kde je to žádoucí v zájmu maximální jízdní dynamiky a stability.

Standardně je použit mechatronický podvozek FlexRide, který dokáže měnit charakteristiku tlumičů pérování i řízení podle vnějších podmínek. Řidič může navolit režimy podvozku a řízení Standard, Tour, Sport a Competition. Dvojitým zmáčknutím tlačítka ESP off se stabilizace zcela deaktivuje.

Insignia GSi je jako vůbec první Opel vybavena elektrohydraulickým posilovačem brzd eBoost. Garantuje rychlejší náběh brzdného tlaku a šofér má za všech okolností konzistentní pocit z odezvy pedálu brzdy.

Zdroj: Opel

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama