clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Kolik velkých cen letos uvidíme?

vydal: Marek Chvála
zveřejněno: 14.3.2020, 07:45

počet komentářů: 0


Experti se na renomovaném britském portálu Motorsport pokusili navrhnout způsob, jak pro letošek zachránit co nejvíce velkých cen.

Vycházeli přitom ze zatím nejčernějšího scénáře, že by se začínalo až v červnu v Baku. Dopracovali se k počtu 17 uskutečnitelných podniků.

„Odepsali“ tedy čtyři. Austrálii, kde je překážka v podobě nepermanentního okruhu, Čínu kvůli špatným klimatickým podmínkám v pozdním podzimu, finančně neduživé Španělsko a kupodivu i Monako.

Tady autoři analýzy operovali s tím, že partě kolem Chaseho Careyho jde v první řadě o peníze. A autoklub v miniaturním knížectví jako jediný neplatí miliony za licenci. Navíc by prý ani místní nebyli nadšeni, kdyby se závodilo jindy než na sklonku května. Oba argumenty jsou nicméně diskutabilní. Monako je něco jako výkladní skříň F1, která na sebe každoročně váže obrovský zájem diváků, médií i celebrit všeho druhu.

 

Díky Maxi Verstappenovi se dají letos na Zandvoortu čekat narvané tribuny. Proto dostane i případnou druhou šanci. Foto: Red Bull

 

Budiž ale. Místo něj má být upřednostněn nizozemský nováček. Pro něj by se našel prostor v srpnu. Samozřejmě za předpokladu, že se o týden zkrátí povinná přestávka. V úvahu připadá buď neděle 9. srpna (týden po Maďarsku), nebo 23. srpna. Druhá eventualita by ovšem znamenala nepopulární triple-header, tedy tři závodní víkendy (Nizozemsko, Belgie, Itálie) v řadě za sebou. Navíc se scházejí Zandvoort a Spa, což by i pro skalní fanoušky Maxe Verstappena bylo zřejmě velké sousto. Případná varianta s 26. červencem by byla opět „trojákem“ (Velká Británie, Nizozemsko, Maďarsko).

Zámořské závody z logistických důvodů připadají do úvahy až na sklonku sezony. Problém je v tom, že Abú Zabí platí nemalou sumu za to, že šampionát každoročně v této zemi končí. To by vyřešilo jeho přeložení na prosinec, nejlépe na třináctého. Jenže tím vzniká situace, kdy se potkávají dvě blízkovýchodní velké ceny (Bahrajn, Abú Zabí), což z obchodního hlediska není optimální. Po zapojení Vietnamu tu navíc máme opět triple-header. Se skřípěním zubů by to, i ve vlastním zájmu, ale mohly týmy akceptovat.

Zdroj: FORMULE.cz

Zdroj: FORMULE.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Příští sezona začne v Austrálii - 17.4.2024
Před sezonou IndyCar: Vrací se Milwaukee a Nashville - 6.3.2024
Madrid získal VC Španělska - 23.1.2024
Formát sprinterských víkendů se změní - 29.11.2023
Zisk titulu vidělo pouze 39 tisíc diváků - 18.11.2023

Reklama