Concorde možná bude pouze na jeden rok |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kromě oficiálně oznámených věcí, jakými jsou pravomoci Jeana Todta a počet pohonných jednotek na jezdce a zkrácenou sezonu, se po zasedání Světové rady motorsportu objevilo i několik nepotvrzených zpráv. Jedna z nich je, že týmům je ze strany společnosti Formula 1 vlastněné mediální korporací Liberty Media nabízeno jednoroční prodloužení tzv. Concordské smlouvy. Concorde je ve F1 již tradičně nazývaná nejdůležitější smlouva, jejímž podpisem se týmy zavazují k účasti v šampionátu. Letos končí platnost smlouvy podepsané v roce 2013 a již od roku 2017 se vyjednávají podmínky nové, kterou by se F1 řídilaminimálně do roku 2025. Vzhledem k těžké situaci, nejistotě a očekávaným finančním problémům by se ale mohlo podepsat pouze jednoroční prodloužení. Minulý týden se proslýchalo, že obav všech týmů chce FIA využít k prosazení nižšího rozpočtového stropu. Auto motor und sport píše, že Jean Todt a Chase Carey by ho údajně rádi stlačili až na úroveň 100 milionů amerických dolarů (2 486 000 000 korun). Menší týmy samozřejmě souhlasí. Velké, rovněž v souladu s očekáváním, nejsou návrhem moc nadšeny. Velké týmy také zaujaly odmítavý postoj i k rozšířenému seznamu komponent, jejichž vývoj by se měl zmrazit až do konce příštího roku. Ferrari a Red Bull obzvláště trvají na tom, že potřebují mít možnost pokračovat ve vývoji převodovky. Objevil se totiž nějaký fígl Mercedesu ohledně spojení převodovky s motorem, který potřebují co nejrychleji napodobit. V týmech zavládla nejistota, šéfové asi budou muset šetřit. Foto: Renault Zdroj: FORMULE.cz Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama