Heslo dne ve F1 – šetřit, šetřit, šetřit |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Ekonomická situace formule 1 se zhoršuje každým dnem a především s každou odloženou velkou cenou. Konec krize je v nedohlednu. Kupříkladu McLaren zkrátil ve své centrále ve Wokingu na dva měsíce pracovní dobu a oba jeho jezdci Carlos Sainz a Lando Norris souhlasili s tím, že budou dostávat jen část své mzdy. Všichni se pokoušejí šetřit, jak se dá. Šéfové šampionátu spolu s FIA se snaží přispět alespoň tím, že stlačí nákladovou položku co nejníže. Jedním z takovýchto kroků by mohlo být zmrazení vývoje pohonných jednotek ne na předpokládaný rok, ale na delší období. Souzní to s ideou odložit platnost nových technických předpisů až na rok 2022. Vedlejším účinkem může být i pokles ceny motorů pro zákaznické týmy. McLaren byl nucen přistoupit k drastickým úsporným opatřením. Foto: McLaren Existují také snahy pohnout s rozpočtovým stropem směrem dolů. Dosud se počítá s maximální částkou zhruba 160 milionů eur, ale bez platů jezdců a vedení, stejně jako výdajů na marketing a cestování. Vážně se zvažuje snížení na 140 milionů eur. Podle webu F1-Insider však zejména malé stáje navrhují dokonce pro mnohé ještě před pár měsíci nepředstavitelnou sumu 90 milionů eur. Zdroj: FORMULE.cz Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama