clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Renault plánuje kurzarbeit na dlouhé týdny

vydal: Marek Chvála
zveřejněno: 12.4.2020, 08:50

počet komentářů: 0


Už více než polovina týmů F1 musela akceptovat, že větší část platu jejich zaměstnanců zajistí stát. Takzvaný kurzarbeit potkal i první tovární stáj – Renault. Opatření se týká jak továrny v Enstone, tak motorárny ve francouzském Viry.

Oba provozy jsou dle nařízení FIA uzavřeny od 30. března do 3. května v důsledku přesunuté letní přestávky. Ve Viry kurzarbeit funguje od 6. dubna zatím na dobu dvanácti týdnů, s možností zkrácení nebo prodloužení této lhůty. Záleží na tom, co se bude dít kolem koronavirové pandemie.

Rozhodnutí padlo po jednání se zástupci osazenstva,“ čteme v tiskovém prohlášení Renaultu. „Cílem je chránit firmu a její pracovníky.“ Ve Viry se ovšem budou nadále, „v souladu se zdravotní situací a potřebami společnosti,“ realizovat aktivity, nemající vazbu na formuli 1. Týká se to například formule E. 

Červené praporky budou na okruzích MS F1 vlát ještě dlouho. Foto: Renault

V Enstone platí kurzarbeit, zatím do 31. května, dle britské legislativy, to znamená, že zaměstnanec dostane ze státní kasy 80 procent svého příjmu, maximálně však 2500 liber měsíčně. Na rozdíl od ostatních ekip se nicméně Renault zavázal uhradit případný rozdíl mezi touto částkou a zmíněnými 80 procenty.

Současně dochází k obligátnímu krácení platů vrcholného managementu. „Všichni musíme udělat to, co je v našich silách, abychom překonali tuto periodu nejistoty a nečinnosti,“ prohlásil šéf týmu Cyril Abiteboul. „Je nutné zachránit to, co jsme v předešlých čtyřech letech vybudovali.

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Andretti vyvolal rozruch - 1.3.2022
Renault nakonec rozdělil turbo - 21.2.2022
Renault se rozloučil se svým šéfem motorů - 10.8.2021
Petr Ptáček se rozhodl ukončit kariéru - 22.4.2021
Ocon má svůj nejlepší motor - 31.3.2021

Reklama