Vettel se představil taháním za košili |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Originálním způsobem se uvedl čtrnáctiletý Sebastian Vettel do někdejší formule BMW. „Na nějakých závodech, už nevím jakých, mě zatahal za košili jeden klučina. Ahoj, já jsem Sebastian a budu příští rok jezdit u vás, prohlásil,“ vzpomíná v podcastu Starting Grid na nevšední seznámení se čtyřnásobným mistrem světa Mario Theissen. Ten tehdy šéfoval oddělení motorsportu v bavorské automobilce, kterou dovedl až do F1. Theissen samozřejmě věděl, o koho jde, protože rodák z Heppenheimu byl už úspěšným motokáristou. Svůj talent ostatně potvrdil i ve formuli BMW, v níž se nejprve stal Nováčkem roku a pak šampionem. BMW ho chtělo zařadit do svého juniorského programu, ovšem stejný nápad měl už dříve Red Bull. Došlo k nebývalé události. Theissen si sedl za jeden stůl s Helmutem Markem a dohodl s ním, že Vettela budou podporovat společně. Tým BMW-Sauber mu dal také první příležitost ve F1. V průběhu sezony 2006 se zbavil značně problematického Jacquese Villeneuvea a nahradil ho dosavadním testovacím jezdcem Robertem Kubicou. Na jeho místo se posunul právě Vettel, který si v pátečním tréninku v Istanbulu odbyl premiéru ve voze formule 1. Vettel a Kubica v kombinézách BMW. Pro prvního to byl začátek kariéry, pro druhého její vrchol. Foto: BMW „Předcházely tomu dlouhé telefonáty s Berniem Ecclestonem a Maxem Mosleyem (tehdejší prezident FIA). Měli obavy, protože Seb byl hodně mladý a měl zkušenosti jen z formule 3. Nakonec jsme k jeho obrovské radosti souhlas přece jen získali,“ vybavuje si Theissen. Trojkou zůstal Vettel i pro rok 2007, kdy kokpity v modrobílých monopostech uhájili Kubica a Nick Heidfeld. Po Polákově těžké nehodě v Kanadě se však Vettelovi naskytla nečekaná šance. Při debutu na okruhu v Indianapolisu hned bodoval. Jenže potom opět usedl na lavici náhradníků. Osud tomu chtěl, že zhruba ve stejné době se v Toro Rosso s úlevou loučili se svérázným Američanem Scottem Speedem. Red Bull si svého svěřence stáhl k sobě, čemuž Theissen nečinil potíže: „Upřímně řečeno, s Heidfeldem a Kubicou jsme šli nahoru. Nebylo by rozumné, kdybychom najednou vsadili na takového zelenáče.“ I s odstupem let považuje zkušený manažer, který má nyní v německém autoklubu ADAC na starosti veteránskou sekci, Vettela za nejlepšího pilota, jakého kdy potkal. „Ostatní předčil zejména svojí profesionalitou a schopnosti koncentrace. Vstával vždy čtyři hodiny před závodem, i když start byl třeba v osm ráno. Připravil se, zacvičil si a nastupoval vždy v optimální pohodě. Také jeho způsob kondičního tréninku byl jedinečný. Nemyslel na nic jiného, než na závodění,“ zdůrazňuje Theissen. Zdroj: FORMULE.cz Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama