clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

F1 se o malé týmy postará, věří Horner

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 19.4.2020, 15:45

počet komentářů: 0


Šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner věří, že majitelé formule 1 nenechají malé týmy padnout a v případě potřeby jim půjčí, aby překlenuly současné finančně náročné období.

"Potřebují ochránit svůj vlastní byznys, proto věřím, že budou ochotni pomáhat, což v tomto případě znamená otevřít peněženku, pokud to bude jediný způsob, jak mít příští rok dostatek týmů," uvedl Horner, jenž šéfuje jednomu ze tří největších týmů ve F1.

Brit se v rozhovoru pro The Guardian snažil vysvětlit, že šéfové slabších týmů se snaží něco vytěžit i z krizové situace, proto přišli s nápadem snížit rozpočtový strop až na 100 milionů amerických dolarů, když původní dohoda byla na 175 milionů.

"Každý tým F1 je nekompromisní bestie a samozřejmě každý chce i v současné situaci dosáhnout nějakého toho vítězství. Diskuse o rozpočtovém stropu je diskusí o konkurenceschopnosti, nikoli o penězích. Celé je to snaha stáhnout velké týmy na úroveň, kde s nimi dokážou bojovat stáje ze středu pole. Realitou ale je, že při každém stropu budou některé týmy vpředu a jiné vzadu."

Poté, co tohle řekl, neměl problém podělit se o nápad vrátit do F1 zákaznické vozy, což by samozřejmě Red Bullu vyhovovalo, jelikož by zůstal jedním z mála konstruktérů.

"Kdyby se to s omezováním nákladů myslelo opravdu vážně, hlavně u malých týmů, tak já bych byl všemi deseti pro to, aby se na dva roky dovolily plně zákaznické vozy. Menší stáje by pak měly nulové náklady na výzkum a vývoj. Zůstaly by jim pouze členové závodních týmů. To by byla obrovská úspora," navrhl.

Odvolal se přitom na to, že malé stáje beztak hodně věcí nakupují od továrních týmů. A části aerodynamiky, se kterou se obchodovat nesmí, dokáží okopírovat, jak to letos předvedl Racing Point.

"Moderní technologie 3D fotografování umožňuje, aby každý kopíroval každého. Časy se mění, doba jde kupředu. V minulosti ve F1 byly zákaznické vozy. Bylo možné si prostě koupit vůz March nebo Ferrari a zapojit se do závodění," dodal Horner.

Ve F1 se bojuje, i když se nejezdí. Foto: Red Bull

Zdroj: FORMULE.cz

Zdroj: FORMULE.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Vrací se do Red Bullu mír? - 9.5.2024
Horner nadále taje v problémech - 5.3.2024
Red Bull nepřijde o svého šéfa - 28.2.2024
Hornerovi hrozí vyhazov - 7.2.2024
Horner a Wolff jsou jako dva dinosauři - 21.8.2023

Reklama