clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Adaptivní aerodynamika u Porsche 911

vydal: Marek Chvála
zveřejněno: 20.4.2020, 14:25

počet komentářů: 0


U nového Porsche 911 Turbo S automobilka dále zdokonalila technologii adaptivní aerodynamiky (PAA). Světovou premiéru měla v předchozí generaci „devětsetjedenáctky“ z roku 2014.

Zpravidla stojíme před dilematem: pro maximální rychlost a malou spotřebu se žádá nízký součinitel aerodynamického odporu, zatímco vysoký přítlak přináší výhody z hlediska jízdní dynamiky. Tyto dvě charakteristiky jsou však v protikladu,“ uvedl Dr. Thomas Wiegand, šéf vývoje aerodynamiky Porsche. „Řešením je PAA. Díky zevrubnému rozšíření inteligentního systému lze dosáhnout mnohem většího rozpětí nastavení aerodynamiky.

Novinkou jsou aktivní vzduchové klapky chlazení. Společně s nastavitelnou hranou předního spoileru a vysouvacím a naklápěcím zadním křídlem se tak model může vykázat třemi aktivními prvky aerodynamiky.

Do aerodynamické výzbroje Porsche 911 přibyly vzduchové klapky chlazení

PAA byla kromě toho rozšířena o režim Wet Mode, který posouvá aerodynamickou rovnováhu směrem k zadní nápravě ve prospěch větší jízdní stability na mokré vozovce, a dále o funkci aerodynamické brzdy. Ta zajistí masivnější odpor vzduchu a větší přítlak za podmínek intenzivního brzdění při vysokých rychlostech. PAA rovněž pomáhá sladit změny proudění vzduchu kolem vozidla po otevření posuvného střešního okna nebo stažení střechy u provedení Cabriolet.

Vylepšení se týkají nejen schopnosti přizpůsobovat se specifickým jízdním požadavkům, ale také samotných aerodynamických vlastností. Nově navržený aktivní přední spoiler společně se zadním křídlem zvyšuje přítlak o 15 procent. Jeho maximální hodnota v pozici Performance nyní činí zhruba 170 kilogramů.

Součinitel aerodynamického odporu u 911 Turbo S závisí na zvolené konfiguraci. Nejpříznivější s minimální hodnotou na úrovni 0,33 je s uzavřenými klapkami a zataženým předním i zadním spoilerem. 

Zdroj: Porsche

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Porsche, které nedojelo do Kapského Města - 25.2.2019
Kdy dorazí hybridní Porsche 911? - 3.12.2018

Reklama