Vodík může podstatně snížit emise |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Až o jednu třetinu se mohou do roku 2050 snížit světové emise CO2 díky využití vodíkových technologií a zeleného vodíku z obnovitelných zdrojů. Náklady na jeho výrobu elektrolýzou vody v posledních pěti letech klesly o 40 procent. Japonsko bylo prvním státem, který vypracoval národní vodíkový program, v němž tento plyn figuruje jako strategický nosič energie. Česko připravuje jeho využití v autech a chystá otevření čerpacích stanic. Vyplývá to ze zprávy Hydrogen Economy Outlook, vypracované analytiky z Bloomberg NEF. Toyota zahájila již v roce 2014 výrobu modelu Mirai, poháněného vodíkem Když bude část ekonomiky založena na čistém vodíku, umožní to dle studie omezit globální emisi skleníkových plynů až o 34 procent. Vodík by se mohl stát klíčem k dekarbonizaci odvětví, jež jsou silně závislá na fosilních palivech, tedy hutního průmyslu, těžkotonážní silniční a námořní dopravy nebo produkce cementu. Vybudování infrastruktury pro skladování a přepravu tohoto média bude ovšem nákladnou záležitostí. Například pro zajištění stejné úrovně energetické bezpečnosti, jakou v současné době poskytuje zemní plyn, by bylo třeba investovat do roku 2050 637 miliard dolarů. Zdroj: Toyota Komentáře ke článku
|
Reklama