Rychlost není při nabíjení všechno |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Schopnost využívat funkci rychlého nabíjení vysokým výkonem (HPC – High Power Charging) je sice nezbytným předpokladem pro provoz každého elektromobilu, nikoli však rozhodujícím faktorem, který by zkracoval dobu strávenou u stojanu. Minimálně stejně důležitá je způsobilost akumulátoru odebírat vysoké elektrické proudy v širokém rozsahu. Pokud je vozidlo nabíjeno nejvyšším výkonem jen po relativně krátkou dobu a ten poté prudce klesá, snižuje se tím také množství doplněné elektrické energie za jednotku času. To ovšem neplatí pro Audi e-tron 55. Jestliže je připojeno ke stojanu HPC s kapacitou 150 kW, zůstává nabíjecí křivka v oblasti vysokého výkonu nepřetržitě po dlouhou periodu. Za ideálních podmínek je vůz nabíjen v rozsahu od pěti do sedmdesáti procent kapacity baterií na hranici maximálního výkonu. Poté začne inteligentní systém řízení elektrický proud postupně snižovat. Při každodenním používání to zákazníkům přináší důležitou výhodu. K doplnění elektrické energie pro dojezd 110 kilometrů postačuje v optimálním případě necelých deset minut. Hranice 80 % je pak dosažena zhruba po třiceti minutách. Zdroj: Audi Komentáře ke článku
|
Reklama