clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Rychlost není při nabíjení všechno

vydal: Marek Chvála
zveřejněno: 22.4.2020, 14:35

počet komentářů: 0


Schopnost využívat funkci rychlého nabíjení vysokým výkonem (HPC – High Power Charging) je sice nezbytným předpokladem pro provoz každého elektromobilu, nikoli však rozhodujícím faktorem, který by zkracoval dobu strávenou u stojanu.

Minimálně stejně důležitá je způsobilost akumulátoru odebírat vysoké elektrické proudy v širokém rozsahu. Pokud je vozidlo nabíjeno nejvyšším výkonem jen po relativně krátkou dobu a ten poté prudce klesá, snižuje se tím také množství doplněné elektrické energie za jednotku času.

To ovšem neplatí pro Audi e-tron 55. Jestliže je připojeno ke stojanu HPC s kapacitou 150 kW, zůstává nabíjecí křivka v oblasti vysokého výkonu nepřetržitě po dlouhou periodu.

Za ideálních podmínek je vůz nabíjen v rozsahu od pěti do sedmdesáti procent kapacity baterií na hranici maximálního výkonu. Poté začne inteligentní systém řízení elektrický proud postupně snižovat.

Při každodenním používání to zákazníkům přináší důležitou výhodu. K doplnění elektrické energie pro dojezd 110 kilometrů postačuje v optimálním případě necelých deset minut. Hranice 80 % je pak dosažena zhruba po třiceti minutách.

Zdroj: Audi

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama