Konstruktér Lexusu IS F jde do důchodu |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Ve svých 65 letech odchází na odpočinek spolutvůrce kultovní Toyoty Supra Jukihiko Jaguči. Jeho rukopis ale nese například i Lexus IS F. K Toyotě nastoupil absolvent Tokyo Metropolitan Institute of Technology v roce 1977. Nejprve se zabýval elektronickými prvky pro Toyotu Crown. Později se specializoval na snižování hluku a vibrací. V té době se rodila první generace Supry a Jaguči ji pomáhal na svět, stejně jako třem jejím následovnicím. Současně navrhl první Lexus v dějinách, model LS 400, a sportovní SC. Pracoval také na v Evropě neznámé, ale v zemi vycházejícího stupně nesmírně populární Toyotě Chaser. Jukihiko Jaguči u Lexusu RC F V roce 2001 se stal šéfem plánovacího oddělení Lexusu. O dva roky později pak stanul v čele malého týmu, jehož členy si sám vybral. Společně postavili Lexus IS F, prvního příslušníka dynamické řady F. „Chtěl jsem vytvořit auto, které promění každý okamžik za volantem v čiré potěšení, vůz, jehož řízení vás pokaždé naplní radostí a hlubokým prožitkem,“ svěřil se později. Tuto filozofii vtělil rovněž do kupé RC F a sportovního sedanu GS F. Jaguči zároveň proslul coby velký příznivec vidlicových nepřeplňovaných motorů. Preferoval je kvůli lineárnímu růstu točivého momentu, okamžité reakci na sešlápnutí plynu a pro jejich nádherný zvuk. Zdroj: Toyota Komentáře ke článku
|
Reklama