Formule 1 jen jako zábavná kuriozita? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
3 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Promotérovi formule E Alejandru Agagovi rozhodně sebevědomí nechybí. Svůj seriál již vidí jako nástupce formule 1 na absolutní špičce světového motoristického sportu. „Už dlouho tvrdím, že formule E je šampionátem, který reprezentuje automobilový průmysl,“ prohlásil v podcastu Autosportu s názvem Current Affairs. „Podle mě se formuli 1 do budoucna naskýtají jen tři alternativy.“ Které to jsou? První, kterou Agag samozřejmě vehementně prosazuje, je její fúze s formulí E: „Není to sice na pořadu dne, ale za pár let třeba ano. Formule 1 pak bude elektrická.“ Agag by prý spojeným šampionátům formulí 1 a E šéfovat nechtěl. Foto: FIA Formula E Druhá by znamenala zakonzervování současného stavu, tedy F1 bude nadále užívat spalovací motory. „Spojení s velkými výrobci se tím bezpochyby přeruší. Fungovat by to nicméně mohlo. Koňské dostihy nemají s automobilovou branží také nic společného, ale pořád jsou to závody,“ použil Agag prazvláštního přirovnání. Vychází z toho, že Daimler, Fiat, Honda nebo Renault se chtějí v motorsportu angažovat jen za podmínky, že jim poskytne přímou vazbu na jejich sériovou produkci. Proto ve věku elektromobility nebudou mít o formuli 1 ve staré podobě zájem. Coby zdroj zábavy by přesto měla šanci marketingově prosperovat. Třetí varianta je poněkud přitažená za vlasy. Formule 1 počká do roku 1939. Tehdy vyprší monopol Agagovy společnosti na pořádání podniků pro elektrické monoposty. F1 by v té chvíli chňapla po volné licenci. Zdroj: FORMULE.cz Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama